|
|
|
|---|---|
| går i 325Ix tankarna, har hittat en för 20 000tkr av en jag känner,han är ända ägaren och gått 28 000t mil, alltid med helsyntet olja m.m är i bra skick. med nya vintedäck på orig och med 16tums alpina fälgar,sport inredning + reserv mellan diff´m.m är det rätt pris eller för mycket? hur är ix att köra tar den mycket X-tra bensin jämfört med en vanlig 325:a? | |
|
Låter som ett rimligt pris! Räkna med någon dl extra per mil i bränsleförbrukning. Kan tänka mig att det inte finns någon roligare vinterbil än 325ix! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
30.000 hade varit rätt det med! KÖP!! :-) Kiip Spiiding! |
|
|
KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP!!!!! Det är BILLIGT! ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Magnus M: Fan vad fin din bil är i lacken, är den omlackad? |
|
|
Ja det är den... för ca 5-6 år sedan. Maskinpolering är fint! ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Hej det är jag som är säljaren, nu höjer jag priset till 30000:- efter att ha läst inläggen här, den verkar ju vara värd det... Nä ja bara skojar, inte är de jag *hehe* =) |
|
|
Uhh... Vill du inte ha sportinredningen kan jag köpa den av dig billigt?? Nähe inte det... Verkar dock vara bra pris. Årsmodell? Söker tygsportinredning till 4-dörrars E30. It´s better to burn out than to fade away... |
|
|
bra pris... särskilt med fälgarna osv... vill du inte ha den så köper ja den!? /Jonas |
|
| Magnus M ! blir det inte problem med så mycket sänkning,jag tänker på drivaxlarna.När jag ville sänka min ix så, sa dom att drivaxlarna inte får vara vinklade uppåt! | |
|
Har bytt sänksats (samtidigt som de gula ställbara Konidämparna monterades) till en som bara sänker 50mm istället för 90mm som den förra satsen sänkte. Eftersom en iX är 15 mm högre än en "vanlig" E30 så motsvarar det 35mm sänkning. Då står drivaxlarna rakt. Ang knäckta drivaxlar då de är felvinklade så har jag ännu inte de facto sett eller talat med någon som verkligen näckt den pga fel vinkel. Själv körde jag 400mil med min toksänkt och axlarna e finfina. ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Antagligen bara illvilligt förtal man får höra av folk som aldrig själv ägt en ix. Enligt nämda olyckskorpar ska diffarna börjar läcka/axlarna knäckas/fördelningslådan haverera (valfritt) bara man tänker tanken att sänka bilen... Min fungerar iaf utmärkt med 70/50 mm sänk. (förutom att bilstein dämp. fram inte riktigt hänger med. Koni nästa!) It´s better to burn out than to fade away... |
|
|
jag har haft min 325 ix i 1½ år nu...det finns inte enda bil som är så underbar som min...! den har gått ungefär 21.000 välservade mil.... köpte den för 35.000 och är otroligt nöjd med affären... har kört med den från sthlm några gånger och den har inte dragit så mkt bensin...ca 0.9-1.0 hela vägen hem...ändå så legade vi på en 120-130 större delen av vägen! /tobias |
|
|
Jag har inte haft den så länge men de senaste två tankningarna har min ix dragit 1.07 blandad körning,inget att oja sig över alls. Touringen har ju även lägre utväxling i bakaxeln har jag för mig att jag läst någonstans så den varvar ju en hel del på motorvägen,knappt 3000 rpm i 110 km/h. Eller så är jag bara van vid 635:an,drygt 2000 rpm i 110 km/h, det är lagom! MVH Jörgen "Bilen är din borg,i bilen sitter kungen och medtrafikanterna är ditt hov!" |
|
|
Hmmm... har aldrig fått min att ta mindre än 1,25l/mil. Men de säger att det inte är bilens fel. ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
| ok! jag får väl sänka den mer.den är nu sänkt 1.5 varv.min ix drog 0.9 landsväg,men då gick det lagligt hela tiden! blandat ligger den nog på 1,2.jag har äntligen fått tag på ett M-paket till ix-en,jag väntar bara på att lacken ska bli färdig.Är det någon som har problem med fukt inne i bilen,min blir i immig så fort värmen kommer,har tätat framruta,tätat alla dörrar,men inget hjälper.tips tack.det är lite jobbigt att alltid ha ac på. | |
|
Kondensorn i AC:n avfuktar luften innan den skickas in i kupén. Därför är luften torrare om man har ac på. Kan det vara så att kondensvattnet samlas i fläktsystemet pga fel? Ska egentligen rinna ut... Vet inte riktigt, har inte ac själv och har aldrig haft bil med strulande ac heller, så man har aldrig satt sig in i det helt!! It´s better to burn out than to fade away... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.