AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
454

318 motorproblem

Hei

Finner ikke noen bra diskusjonsforum på norsk, så jeg prøver her.

Problemet mitt er når jeg kjører lenge med jevnt turtall så begynner motoren å jukse. Tar jeg inn koblingen og ruser motoren litt så forsvinner problemet, og det går noen minutter før det kommer tilbake. Det virker som bensintilførselen kutter i et kort øyeblikk, økonomimåleren registrerer det og går frem og tilbake. Jeg merker ikke noe til problemet når jeg kjører på svingete veier der jeg må aksellerere og bremse hele tiden, bare på motorveien og først etter noen minutter. Motoren er en 92 mod som har gått 80000km. Registerreim er skiftet ved ca 75000km.

Fint hvis noen kan hjelpe!
Mh
70
Mhm
E30 318is 16v
Hej,
Det kanske kan vara vatten i bensinen. Kolla om det händer det oftare med lite bensin i tanken. I så fall häll i K-sprit (svenskt namn) tror att det också kallas karburator sprit.
I mitt fall så hjälpte K-sprit bra men jag var tvungen att hälla i K-sprit vid flera tankningar innan symtomen försvann.

Mvh Martin
Greit, skal prøve det. Takk for tipset!
K-sprit hjalp ikke..:(

Men jeg har funnet ut at det kun er ved ca -10*C og kaldere det skjer... Bilen har også begynt å "hoppe" hvis jeg gir full gass. Dette er etter flere timers kjøring, så motoren har vanlig arbeidstemperatur. Begynner å bli irritert på dette nå, og skjønner ikke hva det kan være! Kan det ha noe med luftfilteret å gjøre?

Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Snarare bränslefiltret
Tim_318i
Kolla strömen till bensin pumpen, jag hade samma problem på min 318 och det va strömmen till pumpen som glappade nånstans, så jag kopplade en separat plus till pumpen som jag kopplade en knapp till så funka
bilen perfekt sen.

-RW-
Jag skulle gissa på Bränslefiltret, eller bensinpumpen.

MVH
Running Wild
----------------------------
Länk
Takker for hjelpen!

Har skiftet filter i dag, så får jeg se når det blir kaldt om det var det som var problemet. Hvis ikke så får jeg vel sjekke pumpa...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.