|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en import BMW 528I ´96 (E39), som jag vill ändra språk från tyska till svenska (eller engelska). Hur går man till väga? Tack på förhand. | |
|
Sökmotor, Sökmotor, Sökmotor, Sökmotor, Sökmotor, Sökmotor, Sökmotor, Sökmotor, Sökmotor, Sökmotor, Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
|
Hej Jag har använd mig av sökmotorn, men hittar ingen tips för E39. Och följande instruktion funkar ej på min bil! Stäng av alla strömförbrukare, stäng dörrarna. Slå på radioläge och håll check-control knappen inne (den högra i instrumentpanelen) tills nytt språk visas. Släpp och håll in för att välja ett annat språk. Det finns 8 att välja på. |
|
|
Det går enligt alla uppgifter här, inte att byta språk på egen hand. Tydligen måste man koppla upp sig mot bilens dator, något som du förslagsvis ber verkstaden fixa vid nästa service:-) De kan oxå fixa till halvljus automatiken åt dig på samma vis om det inte redan är fixat. Mvh |
|
The_Skygazer |
Stämmer, man ,måste koppla upp sig mot BMWs dator för att programera om till Eng, Svenska finns tyvärr inte |
|
Vilket har avhandlats i c.a 20 trådar det senaste 1/2 året. Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
| Det är också precis lika enkelt att ge ett kort svar som det är att påpeka att det varit uppe förut:-) | |
|
Ja jo kortsiktigt ja, men alla borde bidra till att hålla nere antalet trådar om samma sak. Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
|
Dålig stil Harri |
|
sebbe_bmw |
Lilla OBC? Den har väl ingen text? Det är väl bara; utetemp, medelförbrukning, räckvidd, och genomsnitthastighet. Ha jag fel? Sebbe |
|
Mannen avser troligen Check kontrollen får man förmoda... Håller nog med Harri om dom eviga frågorna: ändra språk i CC/OBC??, dimljus av eller på?? dubbat/odubbat?? osv... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.