|
|
|
|---|---|
|
Har en 91:as 535 på lut, kupefläkten är kaputt annars ska bilen vara fin. Killen vill ha 30000 för bilen (kanske kan pressa nån tusing..) som den är, vad tror ni? Kan man fixa fläkten själv kan det vara ett bra köp, så resonerar jag. Övrigt om bilen: Import 99 av säljaren, 16300 mil, s.o.v däck, svart skinn, ingen rost, nya dämpare, nybes + det "vanliga" lull lullet. Kanske borde lagt det här under värdering, men jaja... | |
|
Om dokumentation som bekräftar bilens miltal/serviceintervaller finns så tycker jag att du ska slå till på direkten!!! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Priset känns o.k. Däremot närmar den sej de miltal då den skall repareras för några tusen per år. Avgassystem, länkarmar, silentblock, stödlager m.m. Sök bland övriga inlägg om de vanligaste felen eller köp t.ex. teknikens världs beg bil handbok. Kolla även med BMW om miltalet är ärligt. Mvh LEF |
|
|
Han har servicebok från Tyskland som ska stämma, hade tydligen snackat med damen som hade haft den också..verkade grönt där. Här i Sverige har han servat den "själv"..hade visst kontakter hos BMW kunnigt folk. Bytt olja 2ggr per år, verkar rätt seriös iaf. |
|
|
Hej Ferlin! Det verkar vara ett mycket bra pris...MEN ta reda på först vad fläkten kostar eller vad det kostar att lämna in den på verkstd innan du köper bilen, på så sätt kan du kanske få ner priset någon tusing...Får man veta var bilen finns??? Har kollat på några 535 innan jag köpte bilen jag har nu...Du kan maila med så får du tips... MvH Bmw 4-ever |
|
|
Peter: Bilen finns i Sundsvall, en ny fläkt tror jag går på ca 1000:-. Killen har bokat tid för att byta fläkten, det skulle gå på mellan 3200-4000:- beroende på vad felet var. |
|
|
Hej. Jag tycker priset verkar helrätt.. Mitt råd är att du köper bilen. Ett vanligt fel är tydligen fläktmotståndet som går sönder,ialla fall så fick jag dom tipsen när jag frågade om min kupefläkt. |
|
| emfem: Vet om det är knixigt att fixa själv? Jag tror inte heller det är själva fläkten som är trasig, dom brukar väl inte bara tvärdö, utan först börja "kärva".. | |
Perkka |
ferlin: Vi säger då att du köper 535-an för 30papp, & du tror att en ny fläkt kostar ca 1000kr + rep. för max 4000kr.. D blir alltså max ca 35000kr sammanlagt.. 35000kr för en 91-as 535 som gått 16300 mil, s.o.v däck, svart skinn, ingen rost, nya dämpare, nybes.. Säger bara en sak: som HITTAT! Slå till på en gång.. Mvh Per If everything seems under control, you`re just not going fast enough! |
peligroz |
Svin bra pris ju... slå till direkt! Köpte själv en 535iA -91 som gått 14800 för 40000 i somras. dimantsvart med svart skinn och 17"bbs fälgar 234/45 fram och 255/40 bak. |
|
jag tror inte att det ska vara så svårt. Har inte gjort det än man ska ju ha nåt att göra i vinter också:). Den här länken fick jag av nån. Hoppas den är till nån hjälp. Lycka till Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.