|
|
|
|---|---|
|
Undrar am någon har något tips om ett slammrande ljud vid vänster framhjul på en 523. Det hörs mest när man kör i ca:20-30 km/h på lite grov och ojäm asfalt. Har bytt krängninghämmarstaget har även bytt styrväxeln för 1000 mil sedan dock inte pågrund av det här ljudet. Har haft den på bmw verkstad och dom hittade inget glapp någonstans. Tacksam för tips. | |
|
Kolla casterstags bussningen... Eller kulleden på castrestaget... Synns oftast inte förräns man hissar upp bilen, just ja va är det för 5 serie du har? Vet inte om det ser likadant ut på alla men på E34:an är det så iaf // Henke Bleifuss |
|
| Hade samma problem med min.Visade sig vara lagret som sitter längst upp på stötdämparen i "Tornet".Kolla i alla fall. | |
|
Det är en 523-97 Hur kollar man lagret på stötdämparen och är det svårt och dyrt att byta. |
|
| Jag upptäckte det när jag bytte dämpare.Kostade 380/st på bmw i mölndal. | |
|
Fjäderbenslagringen kan det ju vara, kan även vara stötdämparen, eller eventuellt en glapp spindelled. Jeppe |
|
|
Vart sitter fjäderbenslagringen ? Måste man ta bort fjädern för att bya lagringen eller räcker det med att ta bort fjäderbenet ? Tack på förhand |
|
|
Lagringen sitter högst upp på fjäderbenet, i tornet. Tar du loss lagringen från fjäderbenet så har du ju fjädern lös... Jeppe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.