|
|
|
|---|---|
|
Tjena Jag har ett tag jagat en 540 från 96 & framåt. Som vanligt har jag snackat med ett par BMW-verkstäder om denna bil och nu har jag fått olika svar. Den ena säger: Kanonbil,,mycket fin motor osv osv Den andra säger: Nej,,,inte V8:an,,motorn är bra, men allt annat runt motorn går sönder (generator, tändspole (?) osv osv),,,köp en 528 istället,,den är bäst. Naturligtvis finns det alltid måndags ex på alla modeller, men jag har helt plödsligt blivit tveksam. Har någon känsla för vad som är riktigt?? Ha det gött Jonas Live to ride | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Att en 528 skulle vara bättre än en 540 beror isåfall på mera teknik och flera cylindrar. 540 är dyrare i drift, men att kvaliten skulle vara sämre än en 528 det stämmer nog inge vidare. 540 är en fin pålitlig motor som rullar många mil, med rätt skötel. MVH Hasso Länk |
| Mycket har sagts redan i denna jämförelse, jag tror inte att det är mera fel på en 540 än en 528. Jag har då inte haft några problem. Testa en sökning på forumet så får du fram mer info. | |
|
nä jag tror knappst att 538 skulle vara bättre än 540...alla bilar går sönder dom är nog lika bra som andra 5 serie bilar, bara att 540 är dyrare i drift. MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.