AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.254

BMW Power, beroendeframkallande?

Sida 1 av 2
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
När Forumet p.g.a tekniska omständigheter legat nera en kortare tid, verkar det som många har drabbats av ren abstinens. Tycker själv det kan kännas jobbigt, eftersom man lägger en del tid här och knappt vet vad mer man kan surfa på. Men hur mycket tid spenderar ni varje dag på Forumet? Är alla lika Forumsabstinensbenägna? (långt ord va)
Kul att veta bara, så jag slipper känna mig så "drabbad" alldeles själv.

Ha det fint i höstsolen, från en glad bilamatör som redan halkat av vägen i år. : )
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Låt oss säga så här, om chefen visste antalet timmar som jag hänger här så kunde jag besöka Arbetsförmedlingen i morgon.. ;))
/K
Jo det blir jobbigt när sidan är nere kan jag lova! Som sagt så finns det inte mycket annat att surfa på, jo förresten jag brukar faktiskt myga iväg till NA ibland.. Kanske lägger 2 timmar om dagen på BMWpower kan jag tänka mig.

önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87
ki
226
kim750
530da-04
Ett par timmar om dan blir det alltid.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Rätt många (men korta) besök blir det...

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk 1600/2-renovering...
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Alldeles för mycket tid framför datorn enligt fästmön och ni kan ju tänka er vilken sida man lägger dessa på:)

//Robban
BMW CS #4729
Länk
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
En timme om dan är jag med all säkerhet inne..man vill ju inte missa nåt :)
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Kan bara hålla med mosse.

/J

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Finns redan en liknande tråd. Om man ska gå efter den så är det inte konstigt att det går dåligt för sverige ;) Snart är bmwpower surfandet ett större problem än sjukskrivningarna ;)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
acey :den va bra:)

MVH
Hasso
Länk

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Lätt ett par-tre timmar om dagen, på gott och ont ;-)

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Ni som jobbar på större företag, som har IT-avdelningar... observera att 'storebror ser dig!' De kan alltså göra urval o se vad folk gör på sina datorer! *Hint*

*Best Man Wins*
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Minst en timma om dagen.
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
BMWCoupe -- Javisst, men det är normalt datadriften som kan se det och de är i allmänhet varken bättre själva elller särskilt benägna att sitta och spåra sina arbetskamrater. De kan iofs få i uppdrag av någon nitisk mellanchef att utföra kontroller, men det är mycket ovanligt.

För några år sedan införde ett stort svenskt företag begränsningar i vart man kunde surfa genom att spärra vissa adresser (rätt många), men det resulterade i sin tur i att folk började säga upp sig och byta jobb. Det blev inte heller så som de hade hoppats att folk började jobba hårdare och prestera mer, fikarasterna blev istället fler, korridorsnacket mer utbrett etc. plus ett stort missnöje.

De tog bort spärrarna och insåg att lite surfande till icke arbetsrelaterade sajter inte nämvärt påverkade produktiviteten i negativ riktning, snarare tvärtom. Surfandet gjorde att folk presterade mer när de arbetade och när det verkligen gällde.

Tyvärr har väl dock fortfarande inte allla chefer eller liknande insett detta, men risken att man blir spårad och kontrollerad av företaget är trots allt rätt liten.
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Osprey: som du säger så är risken liten att åka fast, och dataavd. är ej bättre kålsupare de, men dock, risken finns. Och vem vet när denne nitiske mellanchef dyker upp...eller VD får för sig nåt ;)

*Best Man Wins*
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
BMWCoupe -- Jo precis, du har helt rätt, den risken finns alltid, det jag menar är bara att den är rätt liten.

Det skulle skapa ett otroligt missnöje och en känsla av förföljelse om ett företag spårade det fullt ut och det är en förvånansvärt stor del av personalen på ett företag som "surfar runt". Det hade varit svårt för företaget att göra något åt det, förutom att ge allmäna tillsägelser, eller att skrämmas med att man spårar även om man inte gör det.

Jag talar av egen erfarenhet, jag har tidigare jobbat en hel del med datadrift/nätverk på större företag.
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Men nu tycker jag du surfat för mkt, du ska tillbaka och JOBBA!! ;)

*Best Man Wins*
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Ok då då... :) *kryper motvilligt tillbaka till skrivbordet* men... hjälper det inte att jag har rast nu då..? ;)
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
*s* första inlägget kl 10.26, sista kl 11.47... lång rast... ;)

*Best Man Wins*
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Sitter på kontoret utan uppdrag för tillfället och väntar på en leverans... och då blir "rasterna" rätt långa...*s* ;)
Jag har en dag varannan vecka då jag är så less på att jobba så då sitter jag mest och surfar. DÅ kan det bli 2-3 timmar som mest på BMWpower.
Annars 15-20 minuter per dan..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.