|
|
|
|---|---|
|
Skall byta ut orginalhögtalarna i en BMW 520 -93 mot något annat som jag inte riktigt vet vad det blir än. För mycket ombyggnad eller stor modifiering av orginalinredning går bort pga okunskap och sambo :) Har använt sökfunktionen och fått lite tips där Till frågorna: 1. Batteriet sitter i bak. Hur drar jag enklast strömkabeln bak till skuffen? 2. Var läger jag lämpligen det andra kablagen. Sett en del som skulle prova taken. 3. Orginaldiskanterna är skruvade i sina fästen. När jag sätter i andra, kommer jag att behöva någon adapter. Gissar att skruvhålen inte passar tex DLS, Soundstream. Det ser inte ut så på bilderna i alla fall. 4. Funderer på kickpaneler för 6.5". Vill dock inte göra själv (ohändig) och använder jag Backes så måste jag bla karva i orginalen för att få till den= aja baja. Lagt in en tråd i börsen om köpes. Någon? Länk 5. Hur/var fäster ni filtren på ett bra sätt till ett tvåvägssystem. 6. Om man kör 5.25" i orginalhålen i fram, tar ni bort den "dämpningsmatta" som sitter där idag och fyller utrymmet bakom med dämpmaterial? Tror det var allt för nu. Jag återkommer säkert. //Jocke | |
|
1. Har du batteriet under baksätet? Lyft ut baksätet så ser du att det finns hål längst ned på ryggstödsplåten där bl.a. kabelstammar går. Använd något av dessa. 2. Golvet på vänster sida brukar funka bra för signalkablaget. Ta bort listerna och vik upp mattan. 3. De flesta diskanter kan du skruva i med hjälp av de monteringsdelar som medföljer. Annars kan det vara bra att använda spikband som material för att bocka till lämplig adapter. 4. Använd backes och "karva" i originalen. Om du sedan behöver återställa originalet köp två "nya" kickpaneler på skroten. 6. Ta bort originalmattan och lägg i lite dämpull om du vill i stället. En nackdel med dämpull kan vara att den suger åt sig fukt vid växlande väderlek. |
|
|
Ta en titt på mitt bygge i min 525 E34 Länk Där hittar du lite tips , samt hur jag byggde ! MVH TONY ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.