|
|
|
|---|---|
|
Min 325 går inte helt rent under 2700 varv. Värst är det mellan 1800 och 2500. Om man lyssnar utanför låter det som den misständer med dova avgassmällar. Kör man i dessa varvtal rycker bilen till då och då. Bilen är rena raketen för övrigt. Vid belastning (även från låga varv) rycker den inte. Samma problem med kall som varm motor. Har kollat insugssidan med hjälp av en halv burk startgas men utan resultat. Trodde det var detta vanliga fel då det endast uppträder när bilen går med magrast blandning. Soppa får den hur mycket den vill så även detta är uteslutet. Nyligen gjort service med stiftbyte utan någon skillnad. Felet har kommit krypande under den senaste månaden. När jag började märka det så hällde jag i injektioncleaner utan resultat. Justera tändningen är inget som jag gjort innan har inga prylar till det heller. Men problemet kommer väl inte krypande då eller? Vilket Ohmtal ska en fräsch tändkabel ha? Många frågor kanske något svar, tackar redan nu. // Anders | |
|
Ingen som vet något? // Anders |
|
Turbobeamer |
Du kan inte ändra tändningen på motronic. Det justeras av styrboxen. Du kan ändra tändningen med chip eller om du programmerar om styrboxen. På mina orginal tändkablar stod det 1kOhm alltså 1000 Ohm. Vet ej om detta var till nån hjälp för dig... men ändå. |
|
Okej, då är det bara till att kolla allt med tändningen. Kablar, fördelare, lock och osv. Ska även byta allt gummi på insugssidan för att vara säker. Hoppas nu bara att det ´är det som är felet. // Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.