|
|
|
|---|---|
|
Bilen går ej låsa upp med fjärrnyckeln.Bilen larmar av,men ingen dörr öppnas.Om man låser upp manuellt så går det bra att låsa med fjärren.Vad kan det vara för fel??? Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00...R.I.P | |
| Är felet konstant, dvs att du inte under några förutsättningar kan öppna med fjärren? Jag har samma problem med min fjärr, men bara på vissa platser. Det är basstationer i GSM-näten som stör ut sändaren i nyckeln. Annars vet jag inte vad det kan vara för fel. Vad står det i instruktionsboken? | |
| Hände mig i sommras. Slutade helt enkelt att fungera, det gick fortfarande att öppna manuellt. Jag fick åka in till BMW och initiera om nyckeln, det tar 5 minuter, men kostar ett par hundra. Brukar tydligen hända frekvent, jag frågade vad det berodde på men de hade inget svar. | |
|
Fjärrmanövreringen av låset har slutat fungera 2 gånger för mig. Första gången gick det inte att låsa upp bilen ens med nyckel. Fungerade dock igen efter ett par minuter. Andra gången gick det att använda nyckeln men istället var det ur funktion i ca. 1,5 dygn innan det behagade att börja fungera igen. På BMW hävdade de att de aldrig hör talas om felet tidigare. De kunde inte heller se något när de läste av felminnet så nästa gång det händer så tar jag bmw assistans till verkstaden. |
|
|
Felet löste sig ut av sig självt.Hade inte kört bilen poå 5-6 dagar,så battereriet var helt enkelt blivit lite urladdat i kylan.. ISKO< Initiera nycklarna kan du göra själv enligt följande..(står även i instr.boken) 1*Sätt i nyckel i tändningslåset-vrid till läge 1 2*Ta ur nyckeln igen inom 5 sekunder. 3*Tryck,och håll inne upplåsningsknappen,och tryck samtidigt 3 snabba tryck på låsningsknappen.Om du gjort rätt så låses dörrarna,och låses upp direkt igen.Lysdioden blinkar på nyckeln i ca. 10 sek.Har du fler nycklar som skall initieras så gör det inom 30 sek.genom att göra om steg 3. Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00...R.I.P |
|
| Jag har ett liknande problem med en av nycklarna till min 520-01:a. Det går att låsa upp/larma av bilen med fjärren i nyckeln men inte att låsa/larma på. Jag har varit i kontakt med BMW och enligt dem bör jag beställa en ny nyckel. | |
| Jojje, tack för rådet. Jag visste inte att det stod i instr.boken. Jag ska genast kolla upp det. | |
|
Isko, Dom på Bmw behagade inte att tala om att detta står i instruktionsboken? :( Har för övrigt inte upplevt problem som ni, dock är det vääldigt olika räckvidd på när jag kan öppna. Ibland 50 meter, ibland måste jag komma nästan direkt inpå bilen för att låsa upp med fjärren?? Mvh Anders S. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.