|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som har ngt tips! Den läcker olja mellan motor å låda, så jag måste byta packbox! Något speciellt att tänka på eller är det bara att skruva? Bilen är en 740 96 med steptronic. Tacksam för tips & råd! / Peter. | |
|
Att INTE låta turbinen sitta kvar på motorn! Börja med att skruva loss startmotorn, sedan lossar du på turbinen från startkransen(4 bult) sedan lossar du (6 bult) strängkåpan. Vid detta lag bör du ha stöd under lådan. Låssa växellådsbalk, kardan och hissa ner. Det kan bli lite trångt vid grenrören och startörat, så vrid lådan ca 45 grader så får du ner den. Lycka till! Ska tillägga att jag gjort så på min, som ej är steptronic, emn det är nog endast det elektriska som skiljer, mekaniskt ska du nog göra precis likadant. Givetvis måste du plocka ner kattarna först, flytta undan sond-sladdarna och lossa elen till växellådan emn det vet du nog redan. Du behöver inte demontera hela systemet! |
|
|
tobbz! Har du lust att beskriva själva packboxbytet också, känner mig lite osäker på den biten, och skall göra detta också Mvh Sune |
|
|
Tja Sune. Jag har bara demontreat en låda, och monterat upp en annan. Jag vet ingenting om hur ett packbox-byte går till! Lycka till i alla fall, kanske någon annan kan skuta till med kunskaper? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.