AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
977

Fler som har sådan växelspaksdamask?

Svärd
Länk

Jag har sedan jag köpte min 740 tänkt byta den fula plasten runt växelspaken eftersom "gliddelen" har gått sönder och man ser rakt ner under spaken... Var inne på något liknande som på bilden! Någon som vet vems bilen är eller som har lika dant. Vad har ni använt för damask?

BMW följer inte utvecklingen, de leder den!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Du kan ju alltid sy en egen damask/be någon sy en till dig, alternativt gå till en skräddare eller sadelmakare och få sytt en. Då kan du dessutom välja färg och kvalitet på skinnet själv. Ingen aning om vad det kan kosta dock, men det kan inte röra sig om så många hundringar...

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Svärd
Nej, det är klart, tänkte bara om det fanns någon som passar hyfsat bra... Programknappen måste ju ändå flyttas så lite modifiering krävs ju... annars är mormor en hejare på att sy...

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Här kan du läsa mera: Länk

eller: Länk som han fö. administrerar.

Personligen så hade jag köpt en ny plastremsa hos BMW för ca 40:- och bytt. Mkt. enkelt.

Mvh.Patric
Svärd
Visst är det lätt att byta, men jag tycker ändå inte att det är snyggt...

Gjorde något liknande på en 540 en gång. Jag bytte helt enkelt plattan mot en från en manuellt växlad bil (en M5). Damasken som var avsedd för en manuell växelspak passade perfekt även på växelväljarspaken för automaten. Damask och platta bör gå att hitta hos bildelsbasen.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Synd att hålla på att bygga om så här, köp en ny plastremsa på BMW för 22 kr och byt på 20 minuter istället, jag har gjort det på både 735i och 750iAL.
Svärd
J.L

Men håll med om att utseéndet blir mycket snyggare!!

GOTLAND har allt, förutom SALT!!
Svärd
bumse60:
Tack för tipset!!

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Svärd, ja det ser helt väl ok ut, men personligen har jag en kraftig allergi mot all form av ombyggen och styling, stereobyggen osv. Med det menar jag inte att man inte kan byta fälgar, vita blinkers etc.,då går ju bilen att återställa till orginal. Kanske är jag för mycket orginalfreak, men that's me!
Svärd
J.L:

Nej jag tycker att du har rätt men lite småsaker för att få en egen stil på bilen gillar jag, däremot gillar jag inte stora vingar så smaken är ju som bekant delad...

//Martin

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.