AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
745

Tillverkar inte Toyota delar till BMW;s Diesel motorer?

-RW-
Har läst nånstans att Japanerna är så duktiga på Diesel motorer så BMW har anställd de får att få den bästa Diesel Motorn?
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Hemsk tanke.

kan ju vara fullt möjligt eftersom Bmw största sida är diesel...är ju inte så ofta man ser en bmw diesel....men en annan sak,varför skulle japanarna göra så bra dieselmotorer? dom tillverkar väl inte så mycket diselmotorer...?
mena att disel "inte" är bmw´s största sida!!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
-RW-: Jappsarna är inte exceptionellt bra på dieslar. Snarare är det fransmännen och MB som är kända för att göra fina dieselmotorer. Det du läst om är förmodligen den nya dieselmotor som BMW utvecklar i samarbete med Toyota, som ska sitta i 1-serien respektive Corolla/Yaris.

LazerEye: Har varit nere i Tyskland och Tjeckien i veckan, och av de BMW jag sett så var minst 80% diesel. Diesel är STORT i europa, där de inte straffbeskattar dieselbilar. I exempelvis belgien är mer än hälften av alla sålda nybilar diesel. BMW bygger för tillfället några av marknadens bästa dieselmotorer (de som sitter i 530tds och 740tds). Man har även tillsammans med Alpina utvecklat världens snabbaste serieproducerade dieselbil (D10). För tio år sedan fanns i princip ingen BMW med Diesel. Från detta till att idag vara ledande inom dieselteknologin tycker jag är ganska imponerande.

vad jag vill säga är att jag menar att diesel är en stark sida hos BMW, även om superba bensinmotorer förmodligen kommer fortsätta vara deras signum.

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
-RW-
nofx16//

Tack:) Så jag hade läst rätt ändå. Då är det så att BMW;s Disel bilar från 01 inkluderar japansk teknik.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
-RW-: Nääe....vad jag vet så är alla BMWmotorer i dagsläget egna produkter. Däremot den motor som kommer att finnas i 1-serien, när den presenteras, är utvecklad i sammarbete med Toyota. Utvecklingen har precis börjat så det lär dröja något år innan den är klar!

Är du med nu eller har jag missförstått din fråga?
:)

Mvh
Kalle
-RW-
nofx16// I've got your point:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.