|
|
|
|---|---|
|
Vid kallstart när bilen startar så gasen hänger sig på det varvtal den startar på, och det är Bara när bilen är kall och bara vid 1500 varv...Så snart man trycker lätt på gasen så försöker varvtalet gå ner...Likadant när man gasar på tomgången och kommer över 1500 varv så hänger den sig där igen..måste trycka återigen på gasen för att den ska gå ner...Men detta händer bara när motorn är Kall...Är det gasvajern som hänger sig???? Kan någon hjälpa mmig?? MvH Bmw 4-ever | |
| Min gissning är att det är "kallstartsmekanismen" som gör detta. Jag tror inte att gasen hänger sig, utan att det är som det ska vara. Känner igen det från andra bilar också. | |
|
Ferlin: Så du menar att den ska hålla och varva på 1500 varv hella tiden från start??? tror inte att en v8 gillar att ha tomgång på 1500 varv efter start när den är kall..jag kan hålla med dig att den behöver 1500 varv vid själva starten, men ska ju direkt återgå till sin vanliga tomgåmg eller har jag fel??!!Någon gång srartar bilen som vanligt och då går den själv tillbaka till tomgången... Några fler förslag????? MvH Bmw 4-ever |
|
|
inga fler som har tips eller har haft sama problem??? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Men HaLLo!! Nån Mekar kill finns det väl ändå eller!!??Finns det verkligen ingen som har råkat ut för detta på sina bimmer??? MvH Bmw 4-ever |
|
| Jag hade samma problem på min 323a, men det lär ju knappast bero på samma sak. Problemet med min var att den hade stått över vintern och gasvaijern kärvade så jag fick hålla på och dra i gasreglaget upp och släppa tillbaka det, upprepade gånger..sedan blev det bra. | |
|
1500 rpm låter lite mycket, men att bilen har ett högre varvtal vid kallstart är inte onormalt enligt min erfarenhet (dock ej BMW). Håller med ferlin i denna fråga. En annan idé kan vara att ringa sin BMW-verkstad o höra om detta är normalt... _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
|
Varvtalet ska inte vara mer än 900-1000 varv när motorn är kall, men vad det gäller vid själva starten så kan varvtalet vara ok vid 1500, men den ska ju sjunka direkt ner till ca 900, men då står den kvar uppe på 1500 uan att den går ner, det är väl fel!! Startar man om bilen så går varvtalet ner till 900 varv efter själva starten...Så någonstans hänger den sig ändå???eller??? MvH Bmw 4-ever |
|
|
så fort man gasar upp den hakar den upp sig mellan 1400-1600rpm.. bara när den är kall, någon måste väl ha någon anning om detta eller?? |
|
|
nähe ingen hjälp! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.