|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon som håller med om att de enklare varianterna på tilläggsinsprutning är väldigt dyra i förhållande till hur pass tekniskt avancerade dom är? Jag syftar då på dom system där man med en liten box mäter varvtal och laddtryck och driver en eller två extra spridare. Finns det någon som har byggt något liknande själv, eller hittat något på nätet? | |
|
Det går att bygga själv med lite kunskap i mikroprocessorer och elektronik. Går kanske att göra utan mikroprocessor, men med svårare elektronik ? Det blir billigt, men tar tid. |
|
|
om du söker i forumet på tpc så finns det en tråd där det knåpades ihop en liten krets som tittade på varvtalet och pytsade ut bränsle därefter. /Per |
|
| jevlar, jag har försökt hitta något om det du skriver på tpc men kan inte hitta något! kommer du ihåg rubriken. | |
|
Jag har hittat nu! Har skrivit ut en massa info om megasqirt, skall läsa in mig på ämnet. Har systemet fungerat bra för dig jevlar? Finns det flera liknande do it self system tro? |
|
|
Jag har hittat nu! Har skrivit ut en massa info om megasqirt, skall läsa in mig på ämnet. Har systemet fungerat bra för dig jevlar? Finns det flera liknande do it self system tro? |
|
|
megasquirt är ett annat än det jag tänkte på. Ska se om jag hittar den andra tråden. Men när det gäller megasquirt så har det fungerat bra hittils och det har kostat mig ca 2000 kr för satsen + givare. Då sköter jag hela insprutningen med det och originalet är bortkopplat helt. /Per |
|
| jevlar: vad har du för tändning?? | |
|
nu sitter det en gammal rutten fördelare från en 323 som endast ger sigal till tändmodulen och sen är tändspolen och original"fördelaren" kvar och skötter högspänningen. Nytt elektroniskt system för pcmappning är under byggnad. /Per |
|
|
2 tryckvakter från SAAB och 2st spridare kopplade till dom och saken är löst. Ställ den första (dom är justerbara) så den går in "när origialspridarna tar slut" så det överlappar lite. Behöver du mer soppa så låter du Nr2 gå in vid ytterligare laddtryck. På så sätt får du en viss progressivitet och du sparar tom nga droppar bensin. Lycka till! "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
| Nackdelen med startspridare är att de inte är linjära mot varvtal alls. Det är alltså ett steg tillbaka mot dinosaurier och förgasare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.