|
|
|
|---|---|
sacke |
Hej! Har en 328 -96 och tänkte byta ratten, eftersom orginalratten är så trist. Så nu undrar jag följande: Kan jag montera in en ratt UTAN airbag ?, eller säger ''airbagsystemet''ifrån. Ska jag satsa på BMW orginal 3 ekrad ratt eller funkar det med t.ex MOMO ratt? Tyvärr så har jag inte ställbar ratt och jag tycker den sitter för långt fram!! Finns det nån tillbehörsratt som kommer närmare föraren eller är det bara att vänja sig? :-) /sacke |
sacke |
Är det ingen!? Som bytt ratt i sin E 36 och kan komma med lite tips? Mvh Sacke |
|
Kan inte svara på din fråga om airbagvarning, men jag rekomenderar dig att köpa originalratt därför att de är överlägset snyggast, i min mening :-) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Du måste montera en ratt med airbag efter som din bil är utrustad med en ...:( Mvh Martin |
|
sacke |
Hmmm måste montera ratt med airbag? Varför? Blir det nåt knas i systemet annars eller vad? Mvh Sacke |
|
Vet inte varför men en bil med airbag måste ha den fungerande, på passageraplatens är kan man kopla ur den men inte på förarplatsen. Min teori är att det kan bli strul med bälterssträckare och dylikt Mvh Martin |
|
|
Du kan montera vilken ratt du vill ! Airbag eller inte. Problemet är att hitta ett rattnav till din nya ratt. Köpte till 318is till min 320iC -93. Airbaglampan kommer att börja blinka så fort du tar loss kontakten, och den får antingen släckar på BMW eller så får du plocka glödisen på instumentpanelen alternativt "plugga" hålet. Lycka till ! Nisse |
|
|
Jag skulle då inte riskera livet och montera in en ratt utan airbag bara för att det är snyggt.. (om jag nu hade haft airbag alltså) önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87 |
|
sacke |
Ok.. Nån som vet vart man kan köpa sig en 3 ekrad sportratt MED airbag? Tack för alla tips!! |
|
BMW har nog, men den är nog inte så billig.. Annars vet jag inte. önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87 |
|
|
Fjolla :-) Nisse |
|
|
Skegrie: Menar du mig? Det är ju såklart upp till var och en vad som man tycker är viktigt, För mig går nog säkerhet före snygghet iaf. Du kanske t.ex hoppar bungyjump utan lina bara för att du tycker det är snyggare så, men det skulle inte jag göra för då går det före med säkerhet.. he he. :-) Mvh /Carl önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.