|
|
|
|---|---|
|
Tja Upptäckte ikväll att det var en stor pöl under bilen min. och konstaterade att det var bromsvätska , luktade som det iaf sen såg jag att det var alldeles kladdigt runt bromsvätskebehållaren och jag hade torkat den ren och torr då jag fyllde på bromsvätska sist ! det var ju runt 1 vecka sen Kan det vara så att jag fyllt för mycket så det blev nå övertryck eller så , för jag rågade bromsvätskebehållaren av misstag... för nu är det nästan lika lite som det var innan jag fyllde på och då var inte speciellt lite ! Hmm nån som har nån ide ? Kan den läcka nån annanstans ?! _____________________________________________ Länk | |
|
rågade den av misstag?, varför tog du inte ur lite vätska då..?! /mvh jocke |
|
|
Trodde inte det spelade nån roll... nu är är det ändå mycket men kan det vara nån slang som är paj eller nåt ? för det är kladd även på själva behållaren ! asså runt locket och så men det sitter fast skruvat hårt så det SKA vara tätt ! _____________________________________________ Länk |
|
|
Kan vara slangen som går till kopplingen som nu eventuellt har läkt när du överfyllt bromsvätskebehållaren(den sitter på bromsvätskebeh.). Dvs om du bara har sett vätskeläckaget under behållaren o ingen annanstans,men du får väl kontrollera alla möjliga och omöjliga ställen runt själva behållaren då lär du märka var det läcker. Mvh Janne. |
|
|
kolla under bilen och runt där läckaget verkade vara....är det bara runt behållaren, torka av och var nöjd. Har du haft i för mycke olja kan det pressas ur. _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
|
Okej Får kolla närmare , det verkar ha pressats ut ur locket på nå sett... kan vara som du säger bjernler att det har pressats ut ! för jag fyllde alldeles för mycket det vet jag , men jag trodde inte det spelade nån roll ! tänkte bättre för mycket än för lite ! =) |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Kolla inne i bilen, kan vara packningen inne i kopplingscylindern. Har råkat ut för detta på en 518-87:a. Skumgummit/ljuddämpningen på insidan av "luckan" under rattstången sög upp mycket innan det började sippra på golvet. Annars kan det vara slangen som går från behållaren in till kopplingens huvudcylinder som läcker. Bert-Ola BmwCS #2423 |
| fyllde du för mycket så kan ju inte bromsvätskan expandera när den blir varm och därför kan den pressas ut ur behållaren...håll nivån och se om det forfarande läcker under bilen.... | |
|
"fyllde du för mycket så kan ju inte bromsvätskan expandera när den blir varm och därför kan den pressas ut ur behållaren" menar du att bromsvätskan kan expandera eller inte ? hänger inte med _____________________________________________ Länk |
|
| jag menar att när du bromsar så värms bromsvätskan upp och expanderar..därför ska man ha ett visst utrymme i behållaren som vätskan kan expandra i. Har du inte bytt bromsvätska på länge så finns även risk att fukten som vätskan tar åt sig fälls ut i luftbubblor p.g.a värmen (ånglås) som oxå på påverkar nivån. Tror inte att det är någon fara, utan att allt berodde på för mycket vätska i behållaren......... | |
|
Okej ! ja jag hoppas jag har samma fel då =) Nu har det ju läkt i 2 dagar , till nivån som det från början var ! , ska kolla hur det ser ut nu ! _____________________________________________ Länk |
|
| ...sen ska man ju inte justera nivån till maxstrecket hela tiden heller. I takt med att beläggen slits så går ju kolvarna längre och lägre ut och därigenom så kommer nivån att sjunka i takt med det. Har man sedan fyllt upp till max och ska byta belägg så blir behållaren full när man pressar tbx kolvarna i bromscylindrarna. Därför kan man justera upp nivån till max när man har nya belägg och sedan hålla koll så att nivån håller sig inom strecken och inte fylla på förrän det verkligen behövs (när nivån tangerar min.strecket)... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.