|
|
|
|---|---|
svintoleffe |
Hej jag har ett problem det kommer vatten upp i mitt topplock jag har byttit packningar och toppen är planad nya bultar. Det är andra gången jag har rivit den nu. Jag har satt tillbaka den och det klegar igen. Leffe |
| Låter skumt kan det vara några sprikor kanke? | |
|
Provtrycktes toppen innan du planade den? Sprickor kan vara osynliga för blotta ögat, men generera läckage. Mvh |
|
|
Kan bli sprickbildning i topplocket precis under kamaxeln som är svåra att upptäcka... Jag har läst någonstans att detta kan hända på tidiga M20 motorer(mitten åttiotalet). Mvh Janne. |
|
svintoleffe |
Nej toppen provtryckets aldrig och det fanns inga synliga sprickor under kammen |
-RW- |
Du har spricka nånstans i toppen. Att du har bytt blockpackningen och det fortfarande tar in vatten,. kännetecknar spricka i toppen. |
|
Hade samma fel på min 325, men där var det en spricka i motorblocket, så vatten rann ner i tråget. Oljepumpen pumpade sen upp vatten i toppen. HELLRE OMKOMMEN OCH BORTKÖRD ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD |
|
svintoleffe |
hamann rules var hittade du din spricka för grannen sa att jag kunde ha en spricka i blocket ochså. Men nu bollmar den vitrök och ganska mycket. jag har nu hällt i ett meddel som kallas bar`s leaks fick tips om det får se om det fungerar |
svintoleffe |
nu har kanske meddlet börjat att värka men nu går motorn tungt tycker jag kan det vara för att det är vatten i oljan .. Den vit ryker ochså mycket tycker jag. vad kan det vara |
-RW- |
Svintoleffe// Notera att Bar's Leaks återgärdar felet bara tillfälligt. Mitt råd är att du letar efter en annan topp, här kan du säkert hitta, bland skroten i hela Sverige. Länk |
svintoleffe |
-RW- jag har fått det garanterat att det ska hålla i tolv månader står på burken. jag har en topp som liogger hemma som jag ska göra iordning men är det toppen eller,blocket det är det som är det kluriga. |
-RW- |
svintoleff// ta med dig toppen till nån verkstad så provtrycka så får du reda på om det är nåt som är galet. Hade en 520i-89 som jag hade samma problem med. Vatten i Oljan, hemsk syn. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.