AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
449

Byta org nätt på aerodynamic spoilersen?

IgorP
Tjena
Tänkte jag skulle ta bort den svarta org. nätet som sitter på org. spoilern till chromat nät från realcar... Min fråga är hur får man bort nätet ?? måste man ta bort hela fram o bak spoilern för att lägga in det nya? finns det fästen man kan använda ?? eller ska jag limma på det nya nätet ?
IgorP
Ingen som vet hur man byter ut nätet på E46a ?????
Igor,
Hur stor är nät från Real Car? Räker en plåt till hela breden på spoilern ( den öppning i spoilern som jag vill få nätet på i är typ 70 CM.

Den du köpte: är det den med stora hål eller med små?
Hur ser det ut? är det kromat? Svårt att se på bilden...
IgorP
Tjena
För mig räcker det en bit man får med i förpackingen. Min front är uppdelad i 3 sektioner och samma sak med bakdelen. Köpte med stora hål Chrome färgat.. den är tror jag runt 70 cm lång. Jag kommer montera ner min front och bakdel till helgen och köra på det nya nätet bara med sickaflex när ingen vet hur man byter ut det..
Ska egentligen inte vara något problem för gjorde samma sak med min 206 cc GT när jag hade den... Sickaflex är grymt för att hålla uppe nätet..
IgorP: glöm inte att lägga ut bilder på vad resultatet blev!
IgorP
jo jo allt för er :)
Igor: ja e väldigt intresserad av att göra samma sak med min 328:a.
Sikaflex e bra men de limmar nått grymt, har en båt när vi nåta om teakdäcket med detta. ska man lossa delar som man sikat fast så följer plasten med.
Men håller det gör det.:)
Inväntar bilder från dig.
Ska man verkligen behöva plocka ner hela främre spoilern?
Kolla på Mesh and body glue på real car. 45 pix kostar det och verkar vara framtaget just för detta ändamål
IgorP: vilket nät har du köpt hos RealCar? Det finns något som heter Grill mesh och kostar bara 248 kronor eller något som heter Alumesh Natural och kostar 1200kronor
Jag undrar vad är skillnaden? Det ser spökligt lika ut
Z3c 4 ever
Jag undrar precis samma sak. de måste ju vara storleks skillnad med.
IgorP
hmmmm vete fan men jag har använt Grill mesh 248kr till alla mina bilar..
IgorP: Har du monterat eller vad det till helgen du skulle göra det?
IgorP
inte monterat än... ska kolla om jag kan göra det till helgen..
Wendtan: Så här verjar det vara med grovleken. Som jag har sett så verkar det finnas 4 grovlekar hos dem flesta tyska tillverkare (Foliatec i alla fall). Det finns superfine grid, fine grid, medium grid och rough grid. Dem på Real Car ser ut at vara medium och fine. Den som sitter som fabriks monterad på nya mazda 6 är rough. Dessutom så finns det med runda hål i istället för rutigt mömster. Men så har vi oxå lite finnare grejer. Kolla på Jagga S-type fabriksmonterade grillen. Där är varje tråd separat flätad in i nätet...
Z3 4 ever: tack för infon. :)
har beställt lite prylar till min frontspoiler nu. får se hur de blir.

Bmw har stjärnan under huven.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.