|
|
|
|---|---|
|
Rullar det några av dessa skönheter från 70-talet här i vårt land? Dessa breda 02:or och E21:or är nog bland de fetaste som funnits. Ingen här som har en dylik, eller kanske en inregistrerad bil med liknande enorma skärmbreddare och plastsjok? | |
|
Skulle vilja bygga en replica nån gång när börsen räcker till. Snackar då främst om E21. Antar att du sett denna fina skiss? Länk Kiip Spiiding! |
|
|
Jag har haft planer på att bygga en sådan maskin som du länkar till Spiidfriik, men brist på tid och pengar samt garage så har jag fått lägga det åt sidan. "Letar efter en trimmad E28" |
|
| Just det Spiidfriik, en replika liknande denna skulle man haft! | |
|
Kolla in de bakre bärarmarna =) Ronny Petterson körde just en sådan E21 Läste en artikel där han beskrev hur det var & köra denna best, på rakorna fick han använda sig av en så kallad "BOOST" knapp/ratt för att öka turbo trycket/effekten. Beskrivningen var mer åt prickskytte hållet än accerelation och detta i hastigheter över 240 km/h =) /Manuel |
|
| Det är en grym maskin... skulle vara kul att se en sådan i action.. | |
| Men om man nu inte skulle vilja/kunna löpa linan ut med ett kompromisslöst bygge, så hade det ändå varit rätt så fett med en "lagom" trimmad 4-cyl e21, med en karossbreddning av detta slag! | |
|
Om man tittar lite snabbt på bilden som visar vinkel bakifrån ser e21:an helt plötsligt nästan ut som en Z3 M Coupe =)) Länk Är väl bara jag som är snurrig... Jens |
|
|
Stämmer mycket bra tycker jag Jens... ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Mina (lösa) planer på en sådan replica innefattar dock inte motorn. Det känns lite för stenålder med en sån ketchup-puffra... Sen gillar jag ju att åka på tvären och då är det helst någorlunda lättkontrollerad kraft som gäller. Kanske en V8? :-) Även en standard 540 pjäs borde ge hyffsad prestanda med tanke på att hela bygget borde hamna runt 1000kg. Drömma går ju, hehe. Den ska givetvis köras på gatan! Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.