AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.396

tickar i fläkten

det låter tickande ljud från min fälkt och det är rätt iritterande ocj ju högre drag jag kör på fläkten så låter det mera. när jag stänger av den så slätare dett. Har någon haft samma problem som mig?

tack i hör hand
Kom igen folk är det ingen som vet något om det?
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Jag har själv samma problem med min fläkt. Men jag har inte tagit mig ork till att kolla upp att. blir när jag får tillbaka bilen från verkstaden. krockade med ett rådjur för några veckor sedan. Skulle också vilja har tips om detta.

Mvh: Ste
Aldric
Kommer det från fläktmotorn eller från något av luftutsläppen i kupeen? Kan ju vara så enkelt som ett torrt löv bakom något galler i ett utsläpp, alternativt att något ligger och skaver på "propellern" på själva motorn.
NEj jag tror det kommer från fläkt morton eftersom om jag öppbnar motorhuvudet och lyssnar där vid vindryttor torkarna så hör jag ljud däriåfrn starkare, jag privade med att t luft kompressor och blåsa igenom det, men fortfarande samma sak, någon som vet vad det kan det bero av=?

rsarits
Tickande vet jag inte, men min lät som om en bit kabel eller en kvist låg lätt emot fläkten, jag tog bort fläkten och kollade lagren och smorde, men det lät likadant. Tog bort fläkten igen och tittade, ett av bladen på ena sidan var av, jag tog bort ett blad på motsatt sida av samma fläkt (det sitter ju en radialfläkt på var sida om fläktmotorn)och ljudet försvann! Det var bara obalans.

Micke
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Min gnäller/gnisslar på låga hastigheter vad kan det vara?

-----------------------
Min E30:
Länk
Visa användare
338
Dogge
Audi A2 1.2tdi 2001
Chevrolet pickup
k20 4x4-1978
Mercedes 200cdi kombi 2011
citroen familiale 7-sits 1989
titta på fläktbladen..om det är nå´n skada..vet inte hur nära kylslangen ligger fläktbladen på era bilar?
men på min 525 tds hadde jag ett tickande ljud vid fläkten..det visade sig att fläkten tog i slangklämman på kylslangen..flyttade slangklämman å vips så var det tyst..:)

Visa användare
338
Dogge
Audi A2 1.2tdi 2001
Chevrolet pickup
k20 4x4-1978
Mercedes 200cdi kombi 2011
citroen familiale 7-sits 1989
oj..läste lite noggrannare nu..ni menade kupefläkten..*s*

Da
48
Daniel Gedin
325ix -88
528i -84
520i -88 e28
Kolla som sagt fläktmotorn, den vickar du lätt ut från torpeden om du tar bort dämpmattan. Har formodligen skurit i lagren!!!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Mitt gnäll då på låga hastigheter ??

-----------------------
Min E30:
Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Fläkten alltså!!

-----------------------
Min E30:
Länk
P_
34
P_J325
325 -89
deejaywasp- det är antagligen lagren som är dåliga hade så på min förra. jag öpnade bara dämpmattan på torpeden o sprayade 5-56 på fläktmotorn då blev det tyst så jag kunde sälja bilen! men det är bara en tillfällig lösning!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.