|
|
|
|---|---|
|
har lite problem med min bil....när man skall starta och släpper kopplingen, så känner man dragläget och ger gas, sen släpper man upp kopplingen helt för att dra iväg så hoppar bilen till innan man kan börja gasa... vet inte varför detta händer...alla som har kört bilen (förre säljaren, mina föräldrar, nårra polare) säger samma sak...dock går det att undvika om man hela tiden ger jämnt med gas medans man släpper upp kopplingen, men då slirar man på den onödigt mycket, men det är enda sättet att få till en mjuk start. Ger man inte jämn gas (man får hålla sig runt 2000rpm innan man släpper kopplingen) så hoppar bilen till, precis som om den skulle stanna, men sen skuttar man iväg.. detta är mycket besvärande, inte minst i stadstrafik... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk | |
|
Hugg i kopplingen kan bero på.. * Lamellbelägget har fått olja på sig * bränd eller glaserade ytor på lamellen * Slitna splines i lamellnavet * skevhet i tryckplattan Hur du än gör så kommer du nog inte undan utan att demontera kopplingen och eventuellt byta den...:( För säkerhets skull kan du ju kolla så att alla fasten runt kopplingen och lådan sitter som dom skall... Mvh Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.