|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om det är nån som vet ifall det sitter nån stereo utrustning orginal i en M535i-86:a? För jag har nyss skaffat mig bilen och som det ser ut så finns det inget ställe för några högtalare. Det enda som finns är är två amatör utagna hål i hatthyllan för två 6/9:or och två 4,5 som är inklämda nere på vardera sida fram.. | |
|
På E28:an sitter högtalarna fram på kickpanelen, 4x6 tum, och i hatthyllan i två "gropar" (inga hål!!). Så ser det ut på min 518 -87 iaf. Borde vara samma på din 86:a. |
|
| Jo det sitter nå små skräp högtalare i kickpanelen men det ser inte så seriöst dit monterat ut så man vart lite fundersam om det var nå hemma mekade hål.. | |
|
Nån som gjort någon bra baslåde lösning på en E28 ?! såg att Ticco hade satt fast en 12" bas på ryggstödet men jag hade tänkt mig en Låda , vad ska man tänka på då för att få ut ljudet i kupén ? hål i skidluckan eller basrör i hatthyllan ?! _____________________________________________ Länk |
|
| Jag hadde då tänkt att skapa upp plåten bakom baksätet så att basen strömar bättre in i kupén.. | |
|
Okej Du får höra av dig sen om det blev bra eller dåligt =) |
|
|
Wrath: 15" Jbl är det :) Dunkar tillräckligt... //Ticco www.ticco.com |
|
| Jo jag får göra det =) | |
|
Ticco: Din lösning är ju rätt smart ändå , man spar ju lite plats och så , men hur blir det för dom stackarna som åker bak ? _____________________________________________ Länk |
|
|
Vem bryr sig :) Nä, sitter nästan aldrig någon bak i min bil å skulle det nu göra det så behöver man ju inte kräma på. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Hmmm Fan jag vette tusan vad jag ska göra , jag vill ju ha en snygg lösning också , *funderar så det knakar* _____________________________________________ Länk |
|
|
RallyPjerka: På min skrotade M535:a (86:a) så satt det Blaupunkt grejer orginal. 4x6" fram och nått liknande bak. Wrath: Det bästa basljudet (2x12") i den fick jag genom att sätta basporten ut genom ryggstödet med armstödet nedfält, blev även snyggt. Orginalhögtalarna fick sitta kvar eftersom de kunde drivas av cd:n. Med tanke på den usla ekonomin man hade då som student, var detta den bästa och billigaste lösning. Har föresten en komplett skinnsport inredning till övers, färgen är Beige/brun. |
|
|
Jasså till e28 ?? _____________________________________________ Länk |
|
|
Yrjen: Okey. Du har inte kvar nå delar till M535:an å sälja? |
|
|
Wrath: Ja, till e28:an. Har du skidlucka så skulle jag ta bort säcken och låta basen/basarna spela ut där igenom. För att sedan få extra tryck så skulle jag sätta 1 till 2 basportar med rör i hatthyllan, givetvis med rören in i lådan. RallyPjerka: Det mesta förutom motorn. |
|
|
Yrjen: Du har inte nån trimkam eller extraktorgrenrör liggandes? |
|
|
Yrjen: Har du kvar spoilerpaketet? MVH Niklas [ÖVNINGSKÖR] ICQ: 85989541 |
|
|
Yrjen: Vad ska du ha för din skinninredning ? // Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.