|
|
|
|---|---|
jonas65 |
Hej Är det någon som kan hjälpa mig felsöka och rätta till dessa problem? Bilen är en BMW 320 ik 88 och motorn fungerar inte som den ska. Den är svårstartad. Tomgången när motorn är varm väldigt låg ca 550 rpm den går ojämt nästan som fel tändföljd. Gasar man lite går den kanon. Den går bra precis när den är kall. Ibland så bara tvärstannar motorn när vi kör. det brukar gå att starta den igen. Hoppas på goda råd Jonas |
|
Angående att den ibland stannar,kan vara pumpreläet,tror att den sitter på vänster sida i motorrummet under en plastkåpa på din. Svårt att felsöka om den bara stannar ibland,men om du känner någon med E30(bör vara samma på alla)så byt och se om felet kvarstår eller byter bil. Har du kollat tänddetaljer?Lock,rotor,stift,kablar Ventilspel,sliten kam?Tickar den mycket? Henrik |
|
jonas65 |
Hej henrik tack för svar jag har bytt kamrem och hela tändsystemet. ventilerna är ställda och den tickar nästan inte alls numera. Dock har problemet accelererat för den startar inte alls. Gnista finns men den får ingen bensin. den går inte trots att jag har satt igång bensinpumpen med externt batteri. Jag har fått tipset att prova en annan box, det ska jag göra imorgon. finns det något annat som kan vara galet? Jonas |
|
Benrinpumpen,dåligt tryck. Spridare som inte öppnar som dom ska ,ev styrningen från boxen. Att den gick bra kall kan vara att den fick extra bränsle från kallstarten. Henrik |
|
|
Bytt bränslefiltret? Om inte: gör det när du ändå håller på! Låter annars som om din soppapump är kass.... Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
| Lurigt...Kan bara säga att om du ställt ventilspelet FÖR tight så blir tomgången orlolig o de låter precis som om den typ inte går på alla,bluddrar lite....Ställer man ventiler till 0,30 rätt löst så har man iofs mer "tick" men bilen går faktiskt något bättre!Hade själv tidigare ett litet problem med lite ojämn tomgång på 323:an o de var just pga av ventilspelet,0,30 löst fixade mitt lilla bekymmer..... | |
|
Tja! Har du kollat lambdasonden? Kan vara den som spökar. Jag hade liknande fel på min 325..för visst e de motronic på 320-88? Mvh Jonas... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.