|
|
|
|---|---|
|
hejsan!!! har köpt nyligen en 320i 1991 e36 , hur jag ska veta att den är 16 eller 24 ventiller och när jag växlar 1 måste fort växxla till 2 sedan3 osv efetr 60 då jag måste växla i 5 ...är det nåt fel på bilen den har gått 196000 vad brukar vara vanliga felet med 320. tack MVH | |
|
Va måste du lägga i 5an i 60???? ----------------------- Min E30: Länk |
|
ant |
du har väl 4 ventiler per cylinder? det resulterar i 24ventiler iom att du har 6 cylindrar. att du måste lägga i 5:ans växel redan i 60km/h låter konstigt. menar du att du kan åka på 5:an eller att du måste? att bilen har gått 196000? vad då? km eller mil? det borde röra sig om kilometer.. eller? ============================= Länk |
|
jag nästan måste lägga på 5an i 60 det känns som jag kör i 90 i andra bilar och jag tvungen att byta i femma den är gått 195000km... |
|
ant |
ok, men hur fort kan du åka då? gör bilen 110km/h på motorväg? eller har den varvat ur innan du kommer upp i så höga hastigheter? ============================= Länk |
-RW- |
Scott //jag har 320-92 och jag behöver aldrig köra 60 på femman? Har dock testat bilen och kom upp i 220 hur enkelt som helst på femman:) |
|
Förstår inte detta heller? 225Km/h på 5an sen gick varvstoppet i vid 6500 rpm. Men vad menas med att nästan måste lägga i 5an i 60Km/H ?? |
|
| Skulle her scott kunna tänka sig att uttrycka sig något enklare? | |
| Kanske kopplingen som slirar..... | |
|
hej!!! det är så att jag måste växla fort p.g.a att varvet stiger exempel.när jag kör i 60 då varvet är i 2000 då jag tvungen att vä'xla till fema ...snälla vad kan bestå felt. MVH |
|
Hubbe328 |
rågan är ju om du har körkort överhuvudtaget, varför måste du växla till femman vid 2000rpm? Bilen borde göra c:a 90 på femmans växel vid straxt över 2000 rpm. Och det stämmer nog att du kommer till 2000 rpm i 60 på fyrans växel. Prova att dra igenom växlarna och växla mellan 3000 och 6500 så ska du se att bilen mår bättre och känns en aning rappare..... ( Du skojar eller hur???) |
| Du kan lugnt varva mer än 2000rpm. Dra den till 6000rpm om du vill. Vanligt är väl att man växlar vid ca 3000-3500rpm. | |
|
hmm.... Låter väldigt konstigt. Det kan inte vara så att förra ägaren bara lurat dig och att den igentligen är en epa traktor :) ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Scott: vad har förresten frågan med rubriken att göra? ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.