|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Perkka, det enda jag kan se på dom 740:orna är att de helt klart är före årsmod 88B (kolla bakljus+framljus) De ungdomarna jag syftar på är de som hänger på nån parkering och nöter lite bakdäck då o då för att impa på fjortisar... Förövrigt så är galvaniseringen på dom gamle volvosarna (va heter de i plural?) inte så mycke att hänga i julgranen, min gamle 745:a hade fina hål i reservhjulsbaljorna. _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
|
Det råder lite olika uppfattning om arvtagaren till BMW... svårt att ta fasta på en, men jag tycker mig märka allt fler trimmade bilar ur VW-gruppen; Skoda och SEAT. Nu räds man nästan att köpa BMW p.g.a. babbe-stämpeln. Kanske hör det också till en svunnen era att köpa dyrt och lyxigt. Nu råder kanske mer känsla för: "Köp inte förmer än det som går att utvinna"... Alltså, BMW är onödigt dyra och ganska småtråkiga. Ur turboladdade Audi-plagiat går det att utvinna varenda investerad krona till skenande uppskrämda hästar. Jag har låtit hålla mig från det här forumet ett tag och inkubationstiden har gjort lite förändringar i min BMW-filosofi. Ändock är jag en BMW-entusiast. Räkna med att jag dyker upp med en BMW från 60-talet nästa sommar. Det skruvas i garaget... MVH KJELLE |
|
|
bjernler: har samma erfarenhet som dig ang. rost på gamla volvo. Min 744 hade inte en rostfri karossbit. Motorhuven var HELT genomrostad och reservhjulsbaljan likaså. Bilen hade gått 16.800 mil när jag köpte den (inte mätarskruvad :-) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
När Volvo började med galvaniseringen fullt ut (-88??) förlitade de sig för mycket på galven och minskade övriga skyddsåtgärder i för stor utsträckning. Resultat: modellen med bästa förutsättningarna var sämst i rosthänseendet. Bra jobbat P-G! Nu är det ju inte så att våra kära BMW har perfekt skydd de heller, ett misskött ex rostar lika "bra" som vilken annan bil som helst. Skillnaden ligger nog mer i att på en BMW är det lönt att laga ;-) /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Micke >> men va kul för dig då =) Det jag menar är att dom ungdomar som har glödande helljus använder dom för styling , sen visst är det snyggt med tonat om man har svag toning runt om , istället för för helsvart bak och inget fram Men som sagt , smaken är som baken... _____________________________________________ Länk |
|
Perkka |
Men 87 fick nog 740 dubbelt rostskydd lr nåt liknande.. Så från den årsm. finns d ej många rostiga 740-is.. Men visst finns d folk som missköter sina bilar.. Mvh Per If everything seems under control, you`re just not going fast enough! |
|
nofx16, min 744 86:a (33000 mil) fick jag byta halva golvet... min -88 745 (49500 mil) sålde jag innan jag skulle ut me svetsen. Köpte mig en "nästan" rostfri BMW istället och ångrar mig bara varenda gång jag har mycket prylar att ta med mig, takräcke SUGER när man är van vid dragkrok och kombi. Tur att det bara är 10 ggr/år... Jag byter ALDRIG tillbaka! _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.