AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
366

sänkning e30

in
124
insomniac
323i Exclusive -86
tänkte sänka min e30 och undrar om någon har köpt Weitec från bildelsimporten.nu?
är dom bra eller finns det några bättre att rekomendera?
jag har kollat på 60/60 dämpning någon som har sänkt så mycket?
har det varit problem med fullt rattutslag, att hjulet gått i skärmen?
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Det beror ju på hur stora fälgar du har samt vad det är för et. En av mina 325:or var sänkt nästan 80 runt om och det satt 17" på den med 215 och det var inga problem med att det tog i.

Klart att det finns bättre att rekomendera, men då kostar det betydligt mycket mer pengar.

"Letar efter en trimmad E28"
ant
stensth: har du bilder på din 325:a med den sänkningen? skulle vilja se hur pass låg den blir då..

=============================
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
insomniac:

Jag åker på Wietechsats 60/40 till min bil. Har 215/40/16-däck och det passar perfekt. Tar inte i någon stans. Hårdheten i fjädrarna passar utmärkt till mina behov då det är en bil jag inte använder när jag kör långa sträckor, och därför tar den aldrig i under heller.
Jag kan rekommendera både weitechsatsen och bildelsimporten då allt fungerade mycket bra. Inte deras fel att det var lite lång leveranstid.
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
ant: nej tyvärr så har jag inga bilder på den. har haft någonstans men de är nog raderade tror jag av misstag i sådana fall.

"Letar efter en trimmad E28"
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
60/40 är bäst tycker jag. Personligen skulle jag nog vilja sänka lite till i fram. 60 i bak blir nog alldeles för mycket.
Li
23
Lightspeed
320iK -88
320i -86
Har också en weitec 60/40 sats... funkar skit bra... men en 60/60 funkar nog ändå bättre då bilen inte vill ploga lika mycket... men med orginal dämpare går den inte igenom besiktningen...
in
124
insomniac
323i Exclusive -86
jag tror min bil har m3 dämpare, har för mig att exclusive modell utrustades med det och att förra ägaren sa att det satt på...
Li
23
Lightspeed
320iK -88
320i -86
Då är det lungt för dom har ju kortare slaglängd
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.