|
|
|
|---|---|
|
Min bror har kvaddat sin E30. Försäkringsbolaget betalar 29k för bilen. Hur mycket DELAR vågar man demontera till reservdelsförsäljning? Bilen i fråga har mycket nya delar som man skulle kunna sälja vi sidan av, typ här. Mvh. Micke Länk | |
| om försäkringsbolaget har löst in bilen så är det deras och du får inte ens tömma askoppen. Eller vad trodde du. Att du både skulle få stålarna och bilen. | |
|
Hej Micke, En arbetskompis Seat Cordoba blev inlöst, efter det så byte han sommarhjulen med alufälgar till vinterhjulen och tog cd-spelaren inga problem alls att göra så. MVH Stephan |
|
| Fråga försäkrings bolaget om du får köpa tillbaka "vraket" billigt. brukar inte vara några problem då dom slipper att bärga bort bilen till "sin" skrot. | |
|
Copy: mfl. Jag trodde inte något, det var därför jag ställde frågan. Att jag skulle få bilen hade jag ju inte tänkt. Men att demontera typ egenmonterad stereo måste man väl ändå få göra??? Mvh. Micke Länk |
|
|
det är bara att plocka ur din stereo Länk |
|
|
Efter vad jag fick förklarat för mig när dom löste in E21an så var det att allt jag skulle behålla skulle vara avtalat innan inlösen var klar. Avtalade själv med fbolaget att stereo,högtalare,alufälg,tel ink. antenn skulle jag behålla,detta glömde skaderegleraren nämna till skroten som köpte bilen av dom så det blev ett jävla liv om detta när jag var dit och skulle plocka delarna,löste sig dock då det var avtalat innan. Så bolaget skiter nog i vad du tar ut som är eftermonterat om inte värderingen är gjord baserat på utrustningen,eller om den är såld till skrot med den utrustningen,det blir väl i sådana fall en form av stöld då du tar något som du sålt till fbolaget. Henrik |
|
|
Jag hårdparkerade en S**B en gång och fick den inlöst. Pillade ut stereon och bytte alusarna mot några snik. Bolaget kom på det och hotade med en polisanmälan om jag inte återställde ordningen. Stereon var ok att behålla, något med personlig utrustning eller liknande. I och med att de löser bilen så är det oxå deras bil, de har alltså köpt den. Fast det är klart, alla bolag kanske inte är lika känsliga. Jag hade vid tidpunkten känningar inom plåt och lack och försökte köpa tillbaka bilen. No way, men däremot var det o.k att verkstaden köpte den. Så får du inte köpa tillbaka den, kan du prova den vägen.Om det nu är värt det. |
|
|
Jag tog denna debatt redan med skaderregleraren när jag lämnade min pärla till Holmia. Hade alusar, skinnratt+knopp, klädsel och hyfsad stereo. Det var inga problem att jag plockade detta. Det var en baksmälld 318i -84 (18200mil). Som löstes in aug-95. Jag fick ut 30.000:- samma som jag gav tre år tidigare. F.bolaget muttrade lite när dom konstaterade att en sådan "gammal" bil kunde stå så högt enligt listorna då. hehe Jag lärde mig dock en sak, det handlade om påkörning bakifrån vid rött ljus på DagHammarsköljds leden i Götet: Se till att få dit polisen när en sådanhär grej händer. Varken jag ell påköraren hde någon skadeanmälan liggande i bilen, men löste sig. Men JAG fick lösa in min bil. JAG fick leta upp en ny bil. JAG fick lösa hyrbil som Holmia betalde. JAG fick flytta min stereo och alla prylar. Påköraren fick säkert lite skit av sin chef för att ha krockat firamans bil (Kingcab syntes knappt några sakdor på den). Hade polisen varit där hade han säkert kunnat få vårdslöshet i trafik eller något sånt. Okej, ursäkta att det blev långt menn dra lärdom. MVH Peter B |
|
|
Tack för råden och tipsen. Vi plockade bara ur sterion och cdväxlaren. Mvh. Micke Länk |
|
| oftast så värderar de bara efter listpris och skick. Allt eftermonterat som inte var monterat original på bilen kan du plocka bort, jag hat t.om ploclat bort motorvärmaren på en bil en gång utan att skaderegleraren haft några invändningar. Skillnad är ju om det är en udda elller speciellt stylad bil som är individuellt värderad med hänsyn till utrustning mm....... | |
rsarits |
Jag fick min bil värderad på så vis att regleraren gick in och tittade vad olika handlare i sverige tog för en likadan (520 -88 E34). Jag frågade om han ville ha kvitton på reparationer osv som jag lagt ut på bilen, men det var ointressant för bolaget, det betyder att man kan tjäna ganska bra om man har en "risig" bil, jag fick plocka ur stereo, mitt nya batteri och andra småsaker som var nya, de hade inga invändningar alls. Jag plockade grejorna när bilen stod kvar på förs.bolagets uppställningplats i Solna vid ÖB. Jag tror inte ens att besiktningskillen var ut och tittade på bilen. Olyckan var påkörd bakifrån och polis tillkallades direkt. Micke |
|
Ur min gamle V***O 740 -86 tog jag följande: Stereo, Alufälgar med nya däck (satte dit de gamla plåtisarna med slicks) X-ljus, växelspaksknopp (bytte denna mot annan), Tankgivare (bytte mot defekt från annan bil) diverse plastgrejer, bromsskivor & ok (100 mil gamla, bytte mot delar från annan bil) Inga protester där inte, dom sket totalt i hur bilen såg ut och ringde t.om o frågade om jag kunde ta den till skroten, vilket jag inte orkade... _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.