|
|
|
|---|---|
| För ett tag sedan hoppade ena kulleden till vindrutetorkarmekanismen ur på min e34 -88. Alltså bara leden som styr den vänstra torkaren (från förarplatsen sett). Jag köpte en ny från skroten men fick då med hela mekanismen, den som styrs av elmotorn och styr båda torkarna. Jag såg att det var otroligt krångligt att komma åt att byta ut hela denna, det räckte nämligen inte med att bara ta bort grillen. Då bestämde jag mig för att endast byta ut denna lilla "arm" vars kulled alltså hade slitits sönder. Jag slet bort den nya armen från dess kulled och monterade på den. Det gick bra, i en dag sen hoppade den ur igen. Hur är det, ska det gå att byta delar som sitter fast i kulleder genom att bryta själva leden eller klarar den inte det? MVH / Jojje | |
|
Det bör väl sitta nån form av säkring som hindrar att armen hoppar ur delen? Mvh Daniel |
|
|
...som hindrar att kulan hoppar ur borde det förstås ha stått. |
|
MION |
Jojje84. Staget du tog från den inköpta mekanismen var med största sannolikhet lika sliten som den du hade innan. Staget består av en pressad plåtbit med plast bussningar i vardera ände. Dessa plastbussningar slits med tiden och kan ej köpas lösa. man får byta ut hela staget. Köp en ny och montera dit den med en klick fett på bussningarna. Mika Onnela Däckcentrum i Gislaved |
|
Du kan väl inte mena han bör köpa nytt på BMW? Kostar nästan 60 spänn för komplett stag & bussningar! Se till att smörja upp själva torkaraxlarna. När det kärvar där börjar bussningarna slitas...... (stålaxlar i aluminium, engångssmort från fabrik) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.