AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
895

Larmet går hela tiden

Pa
50
Pat
520i Touring -02
Jag fattar inte vad som hänt. Plötsligt har larmet börjat gå. Det räcker med att grannen parkerar bredvid så går larmet. Kan det ha med dåliga grundförhållanden att göra. Nu mot vintern blir marken hårdare och vibrationer kanske fortplantar sig bättre? Vad gör man åt detta? Går det att justera känsligheten på larmet?
Grannen håller på att bli nervvrak och jag med!

54
108
540 Touring
540iA Touring -95
Vad är det för larm?

Har du bilen i typ "centralgarage"??

I så fall förekommer det att volym sensorn får spatt stup i ett och tror rutorna krossas när ngn annan t.ex. kör ner i garaget
bergse
Helt seriöst; du har inga planer på att koppla ur skiten innan du har lyckats klura ut vad det är för fel? De har garanterat inget med att göra att marken är hårdare etc. Boka tid hos en larmfirma vetja.
Pa
50
Pat
520i Touring -02
Larmet är original.
tj
37
tjabo
M 5 3,8 Touring :-)
Hej Pat !

Du har en touring eller.......
kolla så att sladdarna vid bakluckan är hela dvs ej av eller skadade.
brukar vara det felet...(hade problemet själv förut)
detta är nu fixat...
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Har du mikrovågssensor i innertaket kan det mycket väl vara den och i så fall rekommederar jag konvertering till ultraljud.

Se här: Länk

Notera att plastbitarna skiljer på E39 men själva sensorn är samma i både båda.

Mvh Björn
Pa
50
Pat
520i Touring -02
Tack tjabo och balmgren! Ska kolla sensorn i innertaket och kolla sladdarna vid bakluckan, men Tjabo, exakt vilka sladdar menar du? Vid batteriet?

Visa användare
63
jonny P
325 Cab -03
Vw Passat tdi 4 motion -11
Mitt larm hade samma frispel och det var lutningssensorn,det var bara att koppla ur innan mun granne ströp mej.
MVH
Jonny
Bj
56
BjornR
528i -96
Hade liknande fel på min bil förra året. Bilen larmade vid start + nattetid, inte nog med det det inte gick att stänga av larmet med fjärren.

Efter 3 rundor till bmw verkstaden var felet uträtt, 1. Sirenen som sitter i hjulhuset hade ett dåligt batteri. Fick byta siren + batterie (är helgjutet)
2. Kabel problem till sirenen (gjorde att det inte gick att larma av)
3. Kupe censorn vara av den "gammla" modellen och larmade därför lite när den ville speciellt nattetid.

Säljaren som hade bilen innan mig sa att bilen pep lite ibland, pip är ju inte det ljudet som jag skulle beskriva siren tjutet med.

//Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.