|
|
|
|---|---|
|
min 325ix -89 har en ryckig gång när man motorbromsar eller ligger på låga varv.. känns som en slak kedja som man måste sträcka på.ungefär som att det är glapp mellan bakaxel och framaxel... Vad kan det vara???? Vad för Olja skall man ha i motorn??? | |
|
Är det din första bmw? Eller bakhjulsdrivna bil? Det är alltid lite glapp i transmissionen. Din bil är kanske sliten. Det kan vara olika saker. Hissa upp bilen och vrid/jucka på kardanen så kan du se var glappet finns. |
|
|
ix är inte bakhjuls driven...! det kan hända att det är glapp i transmissionen...! som mageng har doc inte haft samma problem med min!/tobias |
|
MIRRE75 |
Ix är 4 hjuls drift! Se till så att du har samma bredd/profil på däcken runt om! Länk Länk |
| Däcken är samma... kan de vara filtret?? var sitter det? | |
sudden |
du kan även kolla att gummi slangen mellan luftburken och spjäll huset är helt annars kan det bli en ryckig gång. |
|
hej bremmpa! har ett liknande problem på min ix... t.ex när man ligger på mycket låga varv på ettan eller tvåan kan den nästan börja hoppa känns det som (slår fram å tebax) detta är då vid tomgång ungefär när man ligger å "smygkör" vid motorbroms känns det inte igen dock, du kanske menar i låga varv där med??? själv har jag funderat på om hardyskivan(orna???) kan vara dålig!? det sitter väl såna på 4wd oxå?? det är dock bara en tanke!! Mvh Jens Kierkemann |
|
|
Sitter tre (!) Hardyskivor på iX. En 4wd bil är känsligare för ryck i drivlinan, alltså de upplevs starkare. Man lär sej att köra så att de inte uppstår. Om det inte är något fel nånstans som gör dem ännu värre förstås... Kiip Spiiding! |
|
|
Kedjan i fördelningslådan kan vara "slak", men det brukar resultera i ett klapprande ljud då den slår i huset. Inte vanlig, men heller inte väldigt ovanligt. Kiip Spiiding! |
|
| Min bil kändes ryckig en ca 10mil innan kamremmen gick :) det var iofs en kadett GT... | |
| iof kamremmen har inte varit bytt sen 9000mil o den har gått 25 000 bra mil | |
|
Byt kamren NU! Det blir väldigt besvärligt om den går av... motorhaveri garanteras. Även kallat ventilsallad. ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
ja, vad du än gör.. så byt kamremmen.. den skulle ha blivit bytt absolut senast för 5000 mil sen.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.