|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Hämtade en 328 Ci -97 i tyskland i torsdags. Tyvärr är den "väl rökad" och luktar inte gott!! Har läst en del inlägg om detta, men inte lyckats finna hur länge man bör låta ättikan stå i bilen. Hoppas att någon testat och har svar! Hälsningar Leffe | |
|
Använd istället ngt som heter febreeze (kan vara felstavat) det är ett lukt/odör borttagningsmedel som man sprayar på sen så ska det verka i några timmar sen vädras, upprepa proceduren så blir du av med lukten. Bor du i sthlmtrakten så kan jag kanske "dimma" bilen åt dig med riktiga saker (jobbar som sanerare) men då måste bilen stå i 24h + den ska vädras i några timmar. Själv så använde jag febrezee i min bmw som var välrökt med stora ciggarren, tog ca:1vecka innan lukten var borta. *Allt eller inget* |
|
|
Ok, tyvärr (eller inte!) så bor jag i Gislövs-Läge vid Trelleborg, så det blir väl lite långt! (:-)) Jag får kolla här nere i Skåne om man kan fixa något sådant. Tack ändå för detta svar!! Hälsningar Leffe |
|
elof |
hejsan! har testat detta med ättika då jag har haft gäster som rökt inomhus och då har jag låtit de stå typ ett dygn men bilen är ju mindre men kanske mer ingrodd så testa med ett dygn tycker jag så får du väl uttöka tiden om du ej är nöjd med resultatet |
E30poppe |
Ville bara säga att ättika inte funkar... Bara gammal skrock!!! |
|
E30poppe// Har du provat? /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
E30poppe |
Japp... De har ja... Ja lät det ligga i bilen i ca 2 dygn... Men de funkade inte... :o( |
|
Hej alla! Håller med efter flera dagars ättika i bilen. Har pratat med många som säger att det funkar. Dock märker inte jag eller mina barn någon större skillnad. Så det blir nog till att prova något annant. Grannen har något som Jensclaudius skrev om "Febreeze" Så jag skall testa detta i helgen och återkommer!! Mvh Leffe |
|
| Törtelwäx sätesrengjöring överallt, (taket,golvet oxå) sen bara wunderbaums under sätena. Funkar utmärkt! | |
|
För några veckor sedan hade jag en skål med ättika i min 528 i två dygn. Röklukten försvann men nu tycker jag att jag känner en mycket svag doft av ättika i bilen. Det är förmodligen bara jag som inbillar mig att det doftar ättika men ta det lugnt med ättikan. /Anders |
|
|
Jepp, jag har också kvar lukten av ättika. Tyvärr så har röklukten återkommit eftersom jag har tagit bort skålen efter några dagar. Barnen klagar på röklukten och Febreeze fixade lukten i bagaget men inte i coupen!! Skall kolla med Friik's Törtelwäx. //Leffe |
|
|
Jag använde Febreeze extra(pumpspray) i min precis när jag hade köpt den för att få bort rökdoft och det funkade väldigt bra. Mvh/ Micke t |
|
|
Detta fungerarade för mig.. kaffesump..ställ i bilen över natten.. |
|
sycrlg |
Ett lass kogödsel brukar också ta bort röklukten.... Ozonrökning är det enda som funkar riktigt bra. |
| En invändig rekond brukar ju funka. | |
black beemer_1 |
WONDERBAUN finns i 20 tal olika dofter,nog hittar ni en som passar er smak :) man kör inte bil under 8cyl |
|
Håller med sycrlg, Ozonbehandling är det enda som verkligen dödar röklukten för gott. För att saker ska gå fort måste det få ta tid! |
|
| Jag har hört, från några bekanta som tagit in många rökade bilar, att kaffe är det enda som fungerar. Ställ in en burk kaffe i bilen och det tar bort röklukten. Det blir en svag kaffedoft i bilen men den är mycket enklare att ta bort än röklukt. | |
|
Vi brukar använda amoniak i jobbet då vi måste sanera lägenheter där det bott folk som inte har vett att städa eller duscha på ett ex antal år så det luktar så jävla äckligt så man vill spy. Genom att hälla upp en svätt i en behållare och sedan låta den stå över natten så brukar lukten försvinna annars får man upprepa behandlingen. Vet iof inte om det funkar på bilar, och man bör vara försiktig och inte vistas alltför länge i ångorna då de inte är hälsosamma. aldrig mer Audi! |
|
-BeeMWe- |
För att få bort så mycket doft som möjligt föreslår jag en klädseltvätt samt köra detta på övrigt tyg i bilen(hatthylla, golv etc) Torka av all plast i bilen. Och efter det använda en ozonmaskin. Länk |
|
Vi ozonbehandlar allt möjligt på jobbet och till bra resultat dessvärre så kan bilen inte användas på ca:1 dygn. Värt en titt?!? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.