|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Hämtade en 328 Ci -97 i tyskland i torsdags. Tyvärr är den "väl rökad" och luktar inte gott!! Har läst en del inlägg om detta, men inte lyckats finna hur länge man bör låta ättikan stå i bilen. Hoppas att någon testat och har svar! Hälsningar Leffe | |
|
Använd istället ngt som heter febreeze (kan vara felstavat) det är ett lukt/odör borttagningsmedel som man sprayar på sen så ska det verka i några timmar sen vädras, upprepa proceduren så blir du av med lukten. Bor du i sthlmtrakten så kan jag kanske "dimma" bilen åt dig med riktiga saker (jobbar som sanerare) men då måste bilen stå i 24h + den ska vädras i några timmar. Själv så använde jag febrezee i min bmw som var välrökt med stora ciggarren, tog ca:1vecka innan lukten var borta. *Allt eller inget* |
|
|
Ok, tyvärr (eller inte!) så bor jag i Gislövs-Läge vid Trelleborg, så det blir väl lite långt! (:-)) Jag får kolla här nere i Skåne om man kan fixa något sådant. Tack ändå för detta svar!! Hälsningar Leffe |
|
elof |
hejsan! har testat detta med ättika då jag har haft gäster som rökt inomhus och då har jag låtit de stå typ ett dygn men bilen är ju mindre men kanske mer ingrodd så testa med ett dygn tycker jag så får du väl uttöka tiden om du ej är nöjd med resultatet |
E30poppe |
Ville bara säga att ättika inte funkar... Bara gammal skrock!!! |
|
E30poppe// Har du provat? /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
E30poppe |
Japp... De har ja... Ja lät det ligga i bilen i ca 2 dygn... Men de funkade inte... :o( |
|
Hej alla! Håller med efter flera dagars ättika i bilen. Har pratat med många som säger att det funkar. Dock märker inte jag eller mina barn någon större skillnad. Så det blir nog till att prova något annant. Grannen har något som Jensclaudius skrev om "Febreeze" Så jag skall testa detta i helgen och återkommer!! Mvh Leffe |
|