|
|
|
|---|---|
ThompaK |
Tjena Köpte en bmw 325-92 för ett tag sen! Har märkt att det inte är nåt varvstopp, samt att den gör 0-100 på runt 7,2 med vinterdäck Är den chippad? Tacksam för svar |
|
hur har du mätt 0-100?? ----------------------- Min E30: Länk |
|
ThompaK |
MEd tidtagarur Stämmde rätt bra |
|
7,2 till 100...de lät nästan för bra! Länk |
|
|
Tidtagning med klocka om en polare eller om man själv gör det brukar diffa mellan 1-2 sek både +/- Är inte lätt , köp eller låna en G-tech mätare dom ljuger bara 0,2s. läste jag nånstans _____________________________________________ Länk |
|
|
G-tech mätaren visar ganska bra på 0-402m, men mindre bra på 0-100km/h. //Ticco www.ticco.com |
|
ThompaK |
Men varvstoppen ska gå in vid 6,5 Kan ju bara bero på en sak va? |
|
Japp den måste ju vara chippad eftersom ditt varvstopp inte ligger på 6500rpm. Länk |
|
ThompaK |
Hur kan man billigt kolla hur mycket hästar man har då?=) Schysst att ni svarar här!!=) |
ant |
det enda säkra sättet är väl att ställa bilen på en rullande landsväg och på så sätt få fram effekten på bakhjulen. vad det kostar har jag ingen aning om. ============================= Länk |
|
En tusen lapp ungefär tror jag. ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Thompak Vad har du för trim på bilen då? Länk |
|
ThompaK |
Okej..Går det bara kolla vad det är för chip? |
ThompaK |
Mackan: Jag har ingen aning alls faktiskt Köpte den via en firma som importera den från Tyskland..och dom verkar inte ha vetat om det! Undrar hur man gör för att få reda på vad man har? Vad har du själv? |
|
Kolla här ! Länk _____________________________________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.