AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
392

Renovering av Automatålda

The_Skygazer
Hej, Detta är visserligen en fråga om Toyota, men eftersom jag får toppensvar här inne alltid så tänkte jag fråga. Jag har en Toyota Camry som behöver en renovering av Automatlådan, Backen slutat fungera, men problemet är att jag har svårt att hitta någon som vill renovera den till ett rimligt pris, någon som kan rek någon verkstad i Skåne/Småland?

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Att backen slutat fungera kan var ett slitage i ventilhuset nån liten styrkula som gett upp tex.
Går lådan Ok för övrigt så behöver det nog inte bli så dyrt.På de flesta automater så används samma drivning till ettan som backen, så går den framåt så borde det vara manöverdelen i ventilhuset dvs nån sliten kula tex som stökar till det. I de flesta fall blir det billigare att köpa en begangnad låda med garanti på skroten istället för att renovera, men det har ju mycket med hur statusen på bilen är för övrigt.

MVH
Hasso
Länk

The_Skygazer
Låter ju trevligt när man f¨år sådana bra nyheter, har försökt att hitta en på skroten men tyvärr så finns det inga auutomater inne för tillfället och så har det varit de senaste 2 månaderna. Japp. Det går att köra rakt fram osm inget hänt utan om man kör i en timme ca, då dör framdraget ox¨å, men då är det bara att starta om bilen så går den fint igen. Du känner inte till någon som är bra på att renovera?
The_Skygazer
Glömde säga, snygg bil du har, ruggigt snygg, Faktist exakt lika snygg som min, samma färg, samma modell, samma årsmodell....:-) Fast du har bra fetar däck bara :-)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Inte just nu, det är dubbat som gäller nu:))
Inte Toyotas lådor har jag ingen koll på.
Men nån låda borde väl finnas på skroten i vårt av långa land, har du sökt i bildelsbasen`? på de skrotar som är anslutna.

MVH
Hasso
Länk

The_Skygazer
Jag har kollat i bildelsbasen och det finns ingen till 2,2 litersmotor, ändast till V6 tyvärr,
KL
194
KL
525 TDSA Touring -93
Har en bekant med bilverkstad, han har letat låda till en Camry i snart två år..Det finns tydligen 3 olika lådor till Camry, och då blir det ju lite svårt att hitta "sin" modell.. Inte så upplyftande kanske, men det är nog bäst att försöka hitta nån som kan renovera den..
The_Skygazer
Tack för svaret, jag skall lämna in den till Renovering och sedan sälja den, Den är på tog för fin för att skrotas, bara gott 14000 mil och går som en klocka utan rost, så den som köper den sedan blir en lycklig ägare i alla fall.
Be
726
Bert-Ola Runeson
523iT LCI -07
316i -00
530iT/5 -96
528iA -86
528i -83
Alpina B9/E28 -82 Nr:003
525 -75
3.0 CS -73
Jaguar E-type OTS v12 -71
Dynapack dynamometer
Jag har en kompis som har en Camry-kombi med kylvätskeläckage och mycket rost, men med helt ok automat.
Han säger att bilen nog inte överlever vintern.
Kanske något att köpa som reservdelsbil?
Annars vet jag en verkstadskille här i Karlskrona som är en "fena" på automatlådor.
Var bor du?

Bert-Ola
BmwCS #2423
The_Skygazer
Jag bor i Kristianstad och det låter mycket intressant det du sade. Min modell är ju en -92, med den nya karossen (Stora), men killen som renoverade lät intressant, berätta gärna mer.
Be
726
Bert-Ola Runeson
523iT LCI -07
316i -00
530iT/5 -96
528iA -86
528i -83
Alpina B9/E28 -82 Nr:003
525 -75
3.0 CS -73
Jaguar E-type OTS v12 -71
Dynapack dynamometer
Johnnys Bil o. Plåt
0455 - 428 57

Men vänta fjorton dar innan du ringer för han är bortrest för tillfället.

Bert-Ola
BmwCS #2423
The_Skygazer
Ett mycket stort tack, jag ringer när han kommit tillbaka.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.