|
|
|
|---|---|
dossan |
tomgånen ligger runt 700-800 rpm. men ibland har den konstiga ryck. kan penla mellan 700-1500 rpm. och ibland stå still på 1200 rpm.Hostar ibland när man ska iväg. Har bytt tändstift rotor fördelarlock. gummibälg mellan luftburken och insuget rengort tomgångs motorn. Men den fortsätter ändå.Har ett till problem den ändrar nivå i expansions kärlet för kylare vart efter man gasar och det läcker ganska mycket fram på motorn har skruvat åt allting kan det va fel på vattenpump.Har bytt termostat vore oerhört tacksam för svar. Snälla säg inte topplockspackning då kräks jag... |
-RW- |
har du kollat bränslefiltret? den kan vara täpp, då kan det hända att den går ryckigt, nu när du har redan bytt stiften och fördelarlocket. har du kollat kablarna? blockpackning? har du vatten i Oljan eller? |
| Det där med tomgången kan vara tomgångsmotorn,en liten skitsak som förstörde mycket för mig men som blev utbytt å nu funkar det som det ska. | |
| jag har liknande problem med min... har bytt tomgångsmotor men problem kvarstår | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.