|
|
|
|---|---|
mmartin |
hej! försäkrings bolagen kräver att jag skall ha omkodade nycklar till min importerade 328 jag vet inte ens om det e immobilizer på bilen eller om det e nycklar med sådant chips i . förardörrens motor till c låset e oxå kass, det e isatt ett DEFA larm i bilen sen den kom till sverige men det har ingen startspärr för att det går att larma bilen, sen öppna och starta bilen, medans larmet tjuter, om det sitter startspärr i bilen går det då att starta bilen med plånboks nyckeln eller vilket år kom det krav på startspärrar i nyckeln på tyska bmw p.s jävligt tacksam för svar, tycker om bilen som fan men börjar redan efter ett par dagar bli trött på försäkingskraven |
|
Det Folksam krävde när jag skulle teckna försäkring till min 325:a var godkänt larm, immobilizer och stöldmärkta rutor. De krävde inte att nycklarna skulle kodas om men det kanske ändrats sen jag importerade den för 2 år sen.. Låter lite märkligt att det går starta bilen medans larmet tjuter, det borde väl finnas startspärr tycker jag. Du kan ju komplettera Defa-larmet med en imobilizer. Länk Mvh / Malte |
|
|
Är det så att du inte kan koda om nycklarna så är det nästan bara att köpa en immobilizer kostar ca 2500 om jag inte minns fel, alt köpa ett larm med immobilizer inbyggt kostar ca 4000 -4500 monterat. Om det går att starta bilen när den är larmad så är inte larmet korrekt monterat, när du larmar bilen ska antingen tändningen eller bränslepumpen brytas tills dess du avaktiverar larmet. kan det vara så att dom bara har kopplat larmet till c-låset? Mvh Peter |
|
|
hej!!! jag har länsförsäkringar och hos dom behöver du inte någon immobilizer eller larm...men jag köpte till en stöldförsäkring på bara några hundra och då skulle du stöldmärka ruterna men det syns ju knappt... GERMANS HAVE MORE FUN |
|
|
Skumt, för jag har också länsförsäkringar och de krävde larm, immobilizer, stöldmärkta rutor och omkodade nycklar. Som tur var fanns allt redan :) Kan ju skilja sig beroende på vart man bor. Min bil är importerad år 2000... |
|
-RW- |
mmartin// Jag har en vän som hade samma problem som du, han åkte till BMW och fick ett skriftligt bevis på att bilen hade startspärr, sen var det bara och försäkra bilen. På min 535;a har jag startspärr som du får slå koden först, utan koden har du tre försök på dig att slå in den rätta koden, lyckas du inte efter tredje försöket så larmar bilen varje gång du försöker starta bilen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.