|
|
|
|---|---|
| På min e34 sitter det en liten (ca 1x3 cm) svart "plastplupp" i innertaket just bakom innerbelysningen. Vad är den till för? | |
|
Hejsan ! Jag har också en svart "plastplupp" och min plupp är mikrofonen till handsfreen ( bilens orginaltelefon ). Jag har en 540i E34. |
|
| Men jag har ingen telefon. Den ser inte heller ut som nån mikrofon. Bara en rektangulär (ca 1cm tjock) "plastplupp" | |
| Ingen som vet? | |
|
Mottaggningen för larm (IR) låter det som...? välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
| Japp, en sån har jag med på min E34. Jag har också hört att det är mottagaren för larmet... | |
| En mottagare alltså. Ska larmet kunna manövreras med en fjärrkontroll då? Jag har då igen sån till min bil. Bara att larmet går att slå på när man vrider dörrnyckeln ett kvarts varv. | |
| Ja på min 525i -90 har jag en fjärrkontroll, en väldigt knepig modell men original. Den fjärrkontrollen finns även på 7-serien E32. Det är en "fällknivsmodell" på nyckeln, en ca 2x7x3 cm stor dosa som man trycker på en knapp så fälls nyckeln upp. Och det sitter 3 st andra knappar på den, 1 som man låser med, 1 som man låser upp med, en som man larmar med. IR styrd. Men dessa var inte så hållbara, de pajade i fällmekanismen och nycklar som gick av osv... Så den ersattes med en nyare riktigt nyckel med knappar på. | |
|
Förra ägaren har slarvat bort den eller slängt den då den kan krångla en del efter några år... Kostar 1500 ungefär.. välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
| Jag köpte min bil i våras och fick då inte med någon fjärrkontroll. Föregående ägare pratade inte om någon fjärrkontroll heller (bara att man larmar på med dörrlåset) Någon som vet om det i såfall går att skaffa en fjärrkontroll i efterhand? | |
| Det ar bara att ga forbi BMW och bestalla | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.