|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Var igår förbi Novation för att titta på en 328 ci'00 och kunde inte undgå att titta lite närmare på en M3:a som också stod i hallen. Vilken härlig sittkomfort jämfört med min bil. Men till saken: Vilken funktion har en sport-knapp som är placerad på raden med extrautrustning, dvs där bla PDC, RDC etc finns placerade? /Dominik | |
|
Den snabbar upp gasrepsonsen, eller rättare sagt så är gasresponsen lite fördröjd utan sportläget aktiverat för att det skall vara lättare att köra ryckfritt i stan och när mótorn är kall. |
|
|
OKI, tackar för klargörandet. /Dominik |
|
|
Även m5an har en sådan MYS-knapp!! Ofta intryckt kan jag intyga ; ) M-POWER!!!!!!!!! |
|
| Fast på M5:an stramar den upp styrningen åsså. | |
|
Just det!!! M-POWER!!!!!!!!! |
|
| Spass-knapp :) | |
| kan intyga att knappen är beroendeframkallande. Endast då det är motorvägskörning använder jag "normalläget". I övrigt alltid SPORT-knappen aktiverad, det är nästan som en ryggmärgsreflex när jag startar ;) | |
| Off-topic: dominik är det den silverfärgade M3:a som de haft till salu under hela detta året som fortfarande står kvar? Det fanns knappt några E46 M3:or till salu när de började och det kan man ju inte direkt säga det är nu. | |
|
Tja! Har sett flera stycken m3:or där under detta och föregående år. Alla har gått åt relativt fort då jag är där tämligen ofta (Tillbehörinköp, service eller bara nyfikenhet vad som står i hallen för tillfället). Den m3:an som jag provsatte var visserligen silver men med blå skinnklädsel(skit ful), alltså inte den samma som stått ganska länge i skyltfönstret i våras. Senast jag hade min bil inne för kondens i strålkastarna (ungefär i augusti) fick de in en läcker orientblå M3:a med svart skinn, HK, Taklucka, GPS mm. När jag hämtade ut min egna bil två dagar senare var den redan såld. Vissa bilar går åt som smör alltså. Nu skall jag till GDS-hallen för att ge bumsen en liten spa-kur såhär i vinterkylan. /Dominik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.