AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
566

V8 med dåligt drag

Ma
3
Marieberg
730ia -95
325i -94
Hej
kanske nån har nått bra tips vad det kan vara för fel på min bil.
Det är en 730i -95 c:a 15000 mil som går alldeles utmärkt på tomgång men som har tappat orken.
Jag har haft den på BMW och det finns inga felmeddelanden näe dom testar.
Man har ochså tagit kompprov utan anmärkning
Den teorin som man har från BMW är att kattarna har gått , kan det vara så ?
Bilen är nästan nybesiktad utan anmärkning.
Kanske nån har haft liknande problem,skriv en rad isåfall.

Matte

Matte
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
HAr kattarna gått så skramlar dom när man kör över fartgupp eller bankar på dom med gummiklubba. Tror snarare tändspole eller MAF luftmassemätare.
ASken
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Om kattarna har gått så borde det visa sig på avgasvärdena. Min ena katt hade brunnit ihop, och den skramlade det inte om. Iof. så tyckte dock inte jag att det märktes någon större skilnad efter det att den rensades i väntan på nya. Har avmattningen på effekt tidvis uppstått, eller..? Att luftfiltret är kollat tar jag för givet.
Lite intresserad av det där med luftmassamätare. Själv står min för vinterförvaring nu, efter motorbyte&växellådsbyte, men ännu ej med en en fungerande luftmassamätare. Den jag hade var paj, så nu är den urkopplad. Har varit ute och kört med den en hel del, menar ni att jag kommer få en avseväckande skillnad när jag införskaffat mig en fungerande?? Någon med erfarenhet? Nu skall den enligt uppgift gå på "standardprogramerade" värden eller också kallat nödprogram.
Vore kul att veta vad man har att se fram emot...

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Att service är skött på bilen måste vara en självklarhet.
Man kan ju alltid börja med att kolla bränslefilter, luftfilter, tändstift dessa kostar relativt lite pengar i jämförelse, sen kan man gå över till rotor(om det finns) tändspole och elektronik.
Fungerar spridarna som de ska?
Hur är förbränningen på de olika stiften.
Ma
3
Marieberg
730ia -95
325i -94
Tack för visat intresse men det ser ut som om det är bara att bita i det sura äpplet.
Hela bilen har genomgått service med nya tändstift m.m.
så det är inte det som är problemet.
Jag ska åka till någon som har en riktig testapparat för avgasvärden så får man se om det syns nått där.
Jag återkommer när jag vet mer.

Matte
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.