|
|
|
|---|---|
|
nu har min bil varit på bil & elservice i 3 dagar,för provtryckning,mätning av div.halter + koll av lambdasonder.men dom hitta inga fel mer än att den ryker som satan.."kattarna" e "sura" av för mycket små körningar säjer dom.så de väl bara gasa på.kosta iaf bara 300:- :-) sång & betong | |
|
Micke brukar vara snäll med debiteringen.... Gasa på. |
|
|
Det är bara så,dom ryker på vintern.Finns nog ingen v8a som inte ryker rätt mycket. 530 touring. www.uphillracing.com |
|
|
Har den klarat provtryckningar, kompprov m m så kan det vara det berömda membranet (V8:ans vevhusvent) som är dålig. Kan ansamlas en hel del kondens och det kan ryka en hel del men det skall försvinna ganska snabbt när bilen blir varm så det låter märkligt om det skulle bero på att kattarna är sura men det märker du snabbt i så fall. |
|
|
hmmm..de e de som e så konstigt att den bara ryker när den e varm...men men... hitta dom inge fel så ere väl bara gasa.känns lite trist att dränka nån stackare i rök när man kör om dom... sång & betong |
|
|
Kolla här Länk Länk |
|
Amsarn |
kolla så det inte är membranet till vevhus ventilationen.. min släppte rejäla rökpuffar eller snarare moln lite nu å då.. trodde jag fått en spricka i toppen eller nåt men det visade sig vara det där membranet.. ska visst vara nåt vanligt fel på M60.. |
|
börjar tveka om dom har gjort just nånting på min bil ?upptäckte att expantionskärlet var tomt.de va nästan fullt när ja lämnade bilen.. dom måste ju ha sett nånting när dom provtryckte..ZUCK ! ere nån som har en sprängskiss på M60 motorn ? sång & betong |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.