|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
BMW&Biker: Min bil kom till Sverige -99 så din teori stämmer inte. Kidde: Jag ringde nyss Karlshamn och så här lät det. -Oj, den är imprterad. Sådana dyra bilar försäkrar inte vi över huvudtaget. -Nähe? Dyra? Skulle en importerad bil från 93 vara dyrare än en Svensksåld ny 745:a? -Nej, men skaderisken är högre på importbilar. -Lägg av! Jag har flera vänner som har sina importbilar försäkrade hos er. -Ja, det kan gå om dom har hemförsäkringen hos oss oxå. -Ok, vad kostar den? -400:-/år. -Då täcknar jag en sådan. Hur mycket kommer då bilen att kosta helförsäkrad med allt? -Eehh, vi ska se...5118:-/år -Ok, jag återkommer om det är intressant. Vad säger man om detta??? Mvh. Micke Länk |
|
|
Man säger att det är den billigaste premien man fått och kan åka hyftsat överkomligt ett år till. Så gjorde jag för ett par tre år sen när skandia höjde premierna rejält. Därav rekommendationen... Asken |
|
|
Micke: Ok,,hmm konstigt det var i allafall det beskedet jag fick när jag ringde och frågade om en 540. Tycker priset du fick ovan var ett helt ok pris,,eller ? Ja ringe och frågade på en 740-95 som rullat i sverige sedan 96. Den skulle de ha 13500/år med 2000mil/år. Suck,,,jaja Live to ride |
|
|
Ojamen. Det är ju till och med billigare än vad jag har idag. Nu börjar livet leka igen efter en svacka. Mvh. Micke Länk |
|
|
Micke: Skönt att det löste sig till sist! Jag ringde till dem och det var på premisserna att man hade hemförsäkringen hos dem. Mystiskt (även för dem själv) att de inte upplyser om vad som gäller och istället säger att de inte försäkrar importerade vagnar! ________________________________________ Länk |
|
|
Var ju det jag sa...:- ) Bra att det löste sig som sagt!! De är väldigt bra!! Har också fått lite "gliringar" om att min 530 var imp. men eftersom vi har alla försäkringarna där, så var det ändå inga probs!! Jag kan ju sno din stereo sen, så får du själv se hur bra de är att ha och göra med NÄR det väl händer... *Skojar* /Kidde Saknar Beemer... Ska ha större båt istället för en dyrare bil. |
|
|
Skönt att det löste sig så att du kan behålla din pärla Micke! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jag skulle heller betala dubbla premien än försäkra bilen i LF pga div horribla skadebedömningar och ursäkter som andra försäkringsbolag har som självklarheter.(ej bilförsäkring)Men det är jag det. MVH Hasso Länk |
|
hasso: Jag har förstått att det skiljer väldigt mycket beroende på var i landet man bor. Jag har råkat ut för 4 bilinbrott (1 själv, 3 på min sambos bil) och det har löst sig på bästa sätt varje gång!! Vi är mycket nöjda med LF och kommer inte att byta i första taget!! Jag hade 1 inbrott med T-H som bolag också. Sämsta tänkbara service från deras sida. Fick ut 400:- för stereo-grejerna jag gett 10 000:- för... Skadan på bilen blev lagad också givetvis, men dålig stil tycker jag!! Min mormor hade översvämning i sin källare och en självrisk på 20 000:- Det löste sig så att några i familjen hjälptes åt med att flytta ut alla grejer och att få ut vattnet istället för att pröjsa självrisken. Sen var det inga probs att få ut nya grejer på försäkringen!! Mao JAG tycker att LF sköter sig till punkt och pricka!! Det är givetvis personlig åsikt och den kan ju vara olika... Hoppas också att du inte tar illa upp över detta inlägg, för jag ville bara skriva att JAG har bra erfarenhet av LF. Tråkigt att inte du har det också!! /Kidde Saknar Beemer... Ska ha större båt istället för en dyrare bil. |
|
|
Micke kolla med Susab Länsförsäkringar skulle ha drygt 30.000:- för min, Susab 12.000:- alltså ARTON TUSEN billigare bara på ett samtal. ( men det blev morsan på susab = 6.000:-) //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Demon eyes på g :) |
|
|
Opps..såg nu att du redan kollat med susab... //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Demon eyes på g :) |
|
|
Bimmerman: Lugna puckar. Mvh. Micke Länk |
|
|
Nu finns prisuppgifterna jag fått i min dagbok. Länk Mvh. Micke Länk |
|
|
Är det lönt att teckna helförsäkring med dessa ockerpremier? Man kan ju roa!!! sig med att räkna på premiekvoten dvs premien/bilvärde. En nyare E39 tex kanske får en premiekvot på ca 0,025 eller 2,5% och då är det inte mycket att snacka om. Min gamla E34 får en premiekvot på mellan 0,3 och 0,51 dvs 30% och 51%. I det billigaste fallet betalar man alltså bilen 2 ggr på 3 år och i det dyraste 2 ggr på <2 år. Jag drar slutsatsen att endast trafikförsäkring är det enda vettiga på en så gammal bil som min. På nyare E34:or (värde mellan 60-100 kkr) är det svårare men jag skulle nog inte teckna helförsäkring om premiekvoten hamnar över 10%. Men jag är ganska försiktig av mig i trafiken och parkerar inte var som helst. Har dessutom eget garage på natten. Skulle nog tänka annorlunda om jag måste parkera på gatan om natten... -DIESELN SKALL MAN HA PÅ SJÖN- Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.