|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Det funkar inte alltid då heller, inte om man kör "sportbil". Förstår dock inte varför man inte kan få offert på nätet på alla bilar, om det är speciella villkor så är det väl bara att visa dom online. Den enda kund dom vill ha är en som bara betalar och aldrig vill få ut nåt på sin försäkring. | |
|
Fick en höjning på 64% och jag har sockenbolagen detta är ju inte acceptabelt, är det fortfarande så att en del bolag vägrar försäkra importvagnar . |
|
|
Player, ja, jag bor ganska nära Högalid, på Skinnarviksringen. Har inte eget garage där men väl på jobbet (Östermalm) och där står bilen ganska ofta. Tycker att LF:s premie är OK, men det är ju som alltid med bilförsäkringar, inte kul att betala för... My Bimmer is my mistress |
|
|
Nu har jag ringt runt till lite olika bolag och det ser ut som följer. SalusAnsvar: 6973:-/ år inklusive ALLT. IF: 7636:-/år. Aktsam: Tecknar bara trafikförsäkring på importbilar!!??? Helt sjukt. Folksam: 6673:-/år + Djur och hyrbil. Länsförsäkringar: Se Aktsam... Trygghansa: 10619:-/år + Djur och hyrbil. Jag kan inte fatt hur det kan vara så stora skillnader. Är det någon som har fler förslag på bolag så mottages det tacksamt. Tack alla för hjälpen och ett extra till tack till Niklas. Mvh. Micke Länk |
|
|
www.susab.se brukar vara rätt billiga! Mvh |
|
|
Glömde. Förra året ville Folksam ha 12600 för min bil. Vad är det som gör att dom har SÄNKT priset med 6000??? Mvh. Micke Länk |
|
|
Johan: www.susab.se funkar inte. Mvh. Micke Länk |
|
|
Micke: Nu blev jag lätt konfunderad....jag har ju min (import) bil försäkrad hos LF. Beror det på att din är några är äldre eller vad? ________________________________________ Länk |
|
|
Wolv: Jag har ingen aning. Kan meddela att detta med försäkringsbolagens syn på att försäkra bilar skiljer sig markant. Man märker direkt om dom är villiga att hjälpa till eller om det bara är svammel. Vissa kräver si och andra så. Mvh. Micke Länk |
|
|
Sorry, www.susab.com skall det vara! Mvh |
|
|
Hmmm de kanske bytt policy....är det fler än jag som får känslan att de återigen kör hårdare diskriminering mot importbilar? Ska ringa och kolla med dem.... ________________________________________ Länk |
|
|
hasso: Hur sjutton fick du ned Folksam till denna kanonpremie på din 540 ? Jag funderar mycket på en 540 (som du nog har märkt) Jag ringde till dem och frågade och fick 13600 helförs och 8400 halv med samma val som du. Jag är 33år bor "på landet" strax norr om Kungälv i villa och har full bonus?? Jaja,,,du kanske har bra kontakter :-) Ha det Jonas Live to ride |
|
|
Lunchstängt, ringer senare i e.m. ________________________________________ Länk |
|
|
HAr du haft hemförs i LF minst ett halvår är premien både för import och svsålda bilar oftast fördelaktigast. Krav när det gälelr import. 'Asken |
|
|
Hasso har ingen 540. Han åker en 528. Mvh. Micke Länk |
|
|
Asken: Reglerna är lite olika i olika län när det gäller LF, vissa kräver t.ex. rutmärkning för importbilar och vissa gör det inte. Men jag tror det är som du säger när det gäller hemförs. även här i Blekinge. ________________________________________ Länk |
|
|
Ringde nyss Susab. 8429:-/år med allt. Mvh. Micke Länk |
|
| Länsförsäkringar är som alla bolag tvingade att låta bilägare teckna trafikförsäkring. Om du har två andra försäkringar i bolaget (är helkund) får du även teckna helförsäkring på din importbil. Tjatar man lite och är trevlig så behöver man bara en annan försäkring...;-) Så var det för mig. | |
|
Micke Olsson: Tänkte mest på att Hasso beskriver förs. kostnaden hos Folksam för en 540 tidigare i diskusionen (inlägg nr 4) Wolv & Micke: LF har policyn att om importbilen har rullat 3år el mer som "svensk bil" så sätter de samma försäkringsregler som en svensksåld beamer. Ha det Jonas Live to ride |
|
|
Micke lille, ta och coola dig lite nu va :-)!! Ring Länsförsäkringar!! Vi hade väl ganska identiska bilar innan rent premiemässigt och hur mycket skiljde det då?? 10 spänn eller nåt. Jag pröjsade ca 2400-2500:- för helförsäkring (inkl hyrbil och 0:- i självrisk vid viltkollision) per halvår. Alltså ca en 5-tusing för ett år. Sen måste jag tillägga att LF är MYCKET bra att ha och göra med!! Pratade ju med dom för en vecka sen pga inbrott i tantens bil... Men, men det är en annan sak!! Hur som helst så ring och kolla med dom!! 0454-30 23 00 (finns kanske i Karlskrona också) men vet inte numret dit då jag alltid ringer K-kamn!! Ha det gott och ring mig ifall du vill ha ett skambud på Touringen... :-)) /Kidde Saknar Beemer... Ska ha större båt istället för en dyrare bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.