|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Försäkringsbolagen borde anmälas för stöld! Idag fick jag en chock när nya fakturan kom. En höjning från 5300:- till HUTLÖSA 9700:-!!! Man tror fan inte det är sant. Det blir till att se sig om efter ett annat bolag och det snarast. Någon som har ett hett tips? Man, 33 år i småstad (60 000) som kör max 1500 mil/år. Mvh. Micke Länk | |
|
Det har skett en del höjnngar överlag men många bolag verkar ha satt lite i system att erbjuda en billig försäkring som dom efter ett år chockhöjer med förhoppningen om att man då inte orkar byta bolag. |
|
|
Är det så så kan jag meddela att mitt bolag är snart ett minne blott. Mvh. Micke Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Micke: det är 500 dyrare än vad jag skulle få betala för en 540T-98 med 2000 mil, hyrbil och högsta självrisk hos Folksam. full bonus. De höjde min från 3998 till 5000 Dial =orginalförsäkring som det numera heter. Du bor för nära Öststaterna :)) MVH Hasso Länk |
|
Gissa hur roligt det är att vara under 24 i dessa "premiehöjjartider". Micke din premie är nästa lika hög som min nu... /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Jag har sockenbolagen som försäkringsbolag på min 540 -95 är 23år och skriven i småstad och mig kostar det 9000:- / helår samma för min far som har full bonus och är 47år så skulle det knappt kosta 5000:- så kolla med dom. Jag har helförsäkrat. *Allt eller inget* |
|
|
Att det skulle bli en höjning var jag införstådd med, men att den skulle vara på runt 90% är väl knappast vad man ens har mardrömmar om. Ja, jag är förbannad. På måndag så kommer jag att terriosera samtiga bolag för att få vettiga prisuppgifter. Om det inte går så ser ni snart bilen till salu på börsen... Mvh. Micke Länk |
|
|
Jag HAR sockenbolagen idag. Mvh. Micke Länk |
|
|
Micke: Skicka förfrågan till bolagen idag medans du har ångan uppe. Enligt min erfarenhet är LF billigast om man har hemförsäkringen hos dom men det kan ju skilja från stad till stad. Asken |
|
|
När jag tecknade försäkringen så flyttade jag över alla mina andra försäkringar oxå till Sockenbolagen BARA för att det skulle bli billigare. Jag har aldrig utnyttjat en försäkring och detta är då tacken... UTSUGARE är vad dom är. Asken: Ja, men samtidigt så kan det var dumt att snacka med någon nu.... Är nog inte på smörarhumör om du förstår.... Jag hinner inte förren på måndag. Ska åka till jobbet om en stund och slava ihop till FB. Mvh. Micke Länk |
|
|
Micke om du är med i nån fackförening kolla om dom har nåt avtal. Fick genom SIF 10% hos trygghansa, min 540 kostar 9600 hel + mer o hyrbil. Man 37år bor mitt i Stockholm, 18 skadefria år. Mvh |
|
|
Micke: Tråkigt att höra. Man tycker det borde finnas ett tak för hur mycket man kan höja på ett år...en nästan hundraprocentig höjning är knappast rimligt... Ring Länsförsäkringar här i staun. Vi betalar inte ens den premien för M Roadstern med hyrbil, reducerad självrisk - allt extra som går att få! ________________________________________ Länk |
|
|
Jag är medlem i Metall och då har man gratis hemförsäkring hos Folksam. När jag bytte så blev den premien på 440:-/år men det blev runt 5000:- billigare totalt/år i slutänden. Tack för era inlägg so far. Skriv gärna mera. Jag känner att pulsen börjar lägga sig lite igen. Mvh. Micke Länk |
|
|
Micke: Här får du inga billigare försäkringar:DD www.lansforsakringar.se www.susab.se www.if.se www.dial.se www.folksam.se ok ska ha en billig försäkring om man har medlemskap där. Tror du får bäst premie om du ringer bolagen. Alla verkar chockhöja i år. Finns många trådar som handlar om detta ämne vill jag minnas. Hoppas det löser sig sa han som sket i handfatet:) Mvh Asken |
|
Hubbe328 |
Jag körde runtringning till att gäng bolag när jag köpte min bil nu för två veckor sedan. LF var klart dyrast + de skulle ha en massa krav på mig för att den är import, trots att den rullat i sverige sedan 96... De ville ha 16 loppor av mig per år, folksams OK försäkring blev det tillslut, 9500/år för dem har jag bra erfarenheter av. Dock är det tråkigt att premierna är så dyra för oss. Jag är ändå snart 30 och har inte orsakat en enda olycka under de snart 12 åren jag har haft körkort. Volvon jag hade innan kostade 2400/helår.... |
|
Har just fått faktura från Dial/originalförsäkringen som är vänliga nog att höja premien från 4400 till 7400 per år. En snabb slagning på internet ger vid handen att LF är billigast med 5900/år och vad jag kan förstå rätt identiska villkor. 330 Ci -01, jag är 37 och bor i Stockholms innerstad, 12 skadefria år My Bimmer is my mistress |
|
|
If höjde min försäkring ca 40% Bytte till aktsam, det blev tom ett par hundralappar billigare än min ursprungliga försäkring. Tretretti. Det var ett väldigt bra pris. Har du privat garage? Har för mig att du bodde i mina krokar vid högalid. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Aktsam försäkrade inte min bil,räknas som sportbil :)) men en 523 gick bra och E34 525. MVH Hasso Länk |
|
Ja du Hasso... Vad säger man?! Att skillnade mellan en 523 och 528 skulle utgöra grund för att plötsligt bli en sportbil känns som om dom har NOLL koll. Visst är det skillnad men inte SÅ mycket. Jag är så besviken på mitt bolag så på måndag så ska jag ringa och skälla ut dom efter noter. Håll bara tummarna för att jag hittar ett bolag som är mer humana. Om inte, ja då blir bilen till salu. Jag har helt enkelt inte råd att ha den kvar då. Om man räknar med att ha bilen i fyra fem år och försäkringen kostar 10000 så har man ju för fan betalat bilen TVÅ gånger. Rapport kommer på måndag eftermiddag. Mvh. Micke Länk |
|
Kolla av nätsajterna på repektive bolag, så kan du få en preliminär offert.Vadå noll koll :DD en självklarhet har ju alltid framhållit 528.ans prestanda framför 523:)Föll på eget grepp kanske. MVH Hasso Länk |
|
Jag var inne och kollade men det blev FEL när dom skulle kolla min bil då det inte fanns några uppgifter på den. Helt sanslöst. Att få offerter online funkar nog bara på Svensksålda vagnar. Mvh. Micke Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.