AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
460

tappat stinget, tappar snart förståndet

Hallå där, först och främst...kanonforum :)
Min gamla 528 har börjat sagga sig, mao.den har börjat att tappa stinget, som annars har infunnit sig runt 3500rpm. vad kan detta bero på? Den svartröker inte vid fullgaspådrag, ochgår inte heller ojämnt.
Är det någon som har ett tips?
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Har du bytt bränsle filtret?

Luftfilter, insprutningsmunstyckena, tändstift, tändkablar, rotor å fördelare, bränslefilter..kolla lite sånt!

-ridern-

525i 1990 24V
Jag ska kolla lite kablar.
-ridern- :Vad är värt att betala för en 525i -91 16' i bra skick? -Du som har en...

mvh/327
Jag gav 40 000:- för min, allt original och dåliga sommardäck, min är ju egentligen en 91 eller 90b som dom även kallas. Men dom ligger väl runt 35 000:- upp till 55 000:- har jag sett, beroende på skick och utrustning. Svårt att säga, det finns ju otroligt fina 525or och väldigt nedgångna....men inom den prisbilden skulle jag tippa...

-ridern-

525i 1990 24V
pasi
taskiga tändkablar gör massor på en sån motor
hade själv strul å hita felet en ggn men efetr ett kabel byte blev bilen som ny!!

h/pasi

Har nu bytt tändkablar (mycket billig historia :(
och det gjorde en enorm skillnad, men nu har ett nytt problem uppenbarat sig....
jag komptestade alla cylindrar idag och det var jämna resultat förutom att det var oljigt (inte så farligt) i 5:ans och 6:ans cylinder, det torde var risiga ventiltätningar eller...?
Tack för svaret -ridern- ity jag sprang på en 525 som dom krävde 69000:- för, way to much!!!

mvh/327
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.