AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.571

Hjälp! Min vanos har pajat!

GT
6
GTjoel
M3GT #314
Har en M3GT -95 som vanosen har gått sönder på.
Finns det någon som kan ge mig tips & råd på hur jag går tillväga för att få detta fixat på billigaste sätt?
Hos BMW i gbg skulle kalaset gå på 30 lakan.

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Mycket vanos på sistone...
Använd sökfunktionen här på forumet och sök efter tidaigare trådar så får du mycket information.
Länk
Lycka till och välkommen hit!

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk 1600/2-renovering...
Löjligt!
Jag betalade 21 000:- hos Jarls bilservice i Hbg(0108)och det ska vara ännu billigare nu enl tidigare inlägg i ämnet.
GTjoel,

En bekant till mig har ny vanos liggande, tror att han begär 11500 kr för den. Hos BMW kostar den runt 15000 kr. Rinaldo i Jönköping kan nog hjälpa dig med bytet, duktig kille/firma med väldigt bra priser.
Maila mig om det kan vara av intresse.

/Manuel

Ps. Kolla först upp om det är vanosen som är trasig oftast är det magnetventilerna till vanosen som går sönder, dessa kostar runt 2000 kr /st
bl
2.294
blixten
325i -88
Kolla även med wölkes i gbg brukar vara billigare än bmw och bättre. Samt gör även som MH_GTR, råder kolla magnetventilerna.
GT
6
GTjoel
M3GT #314
MH_GTR

Låter intressant men som du sa så skulle jag kolla om det var magnetventilerna som gått sönder.
Känner du till något ställe inte allt för långt ifrån gbg som kan konstatera om det är ventilerna eller ej? Kan jag kolla det själv?

En fråga, hur vet du att det är vanosen som har gått sönder?
GT
6
GTjoel
M3GT #314
Mr.vanos

Bmw i gbg lyssnade på bilen konstaterade det.
Jag har i och för sig inte märkt att bilen har tappat någon effekt.

GTjoel
bl
2.294
blixten
325i -88
Om motorn fortfarande fungerar så är väl möjligheten att en reparation av vanos är möjlig istället för ett byte.
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
den löjliga prisuppgiften är för att just bmw själva inte kan/vill renovera det som behövs, utan om byter hela enheten. Det finns kunniga som kan vanosarna. Ring o snacka med Rigo bil i Halmstad, där finns dukitga killar!

Länk
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
HEJ!
JAG BRUKAR ALLTID LÄMNA IN BILEN HOS RINALDO I JÖNKÖPING, OCH KAN PÅSTÅ ATT HAN ÄR MR BMW.
HAN ÄR BÄST, OCH INTE SOM DE ANDRA AUKTORISERADE BMW
MEKANIKERNA.
HÖR AV DIG TILL HONOM,MEN TYVÄRR SÅ HAR HAN ALLTID 2
MÅNADER VÄLFYLLDA ORDERBÖCKER.
LYCKA TILL MED VANOSEN.
TELNR: TILL RINALDO HITTAR DU PÅ NÄTET
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.