|
|
|
|---|---|
|
Hepp! Ska till helgen ta tag i servooljebehållaren och kolla varför ATF-olja läcker. Det läcker inte speciellt mycket, men tillräckligt för att man måste fylla på lite då och då. Nu skulle jag behöva era erfarenheter kring detta. Som jag upptäckt så är själva ledningarna från oljebehållaren alldeles kladdiga. Detta måste väl påvisa att läckaget finns i själva oljebehållaren? Om man kollar under bilen, vid själva servopumpen är det också väldigt oljekladdigt och man kan till och med se en röd klar vätska sitta som små droppar här och var. Antingen läcker det från behållaren högre upp och helt enkelt rinner ner hit, eller så har jag två läckage. Då är min fråga, var är mest troligt att det är läckage? Var ska jag börja kolla någonstans...finns det någon packning eller liknande som brukar börja läcka?? Tack återigen på förhand.... //Rallegol | |
|
Det har varit på något forum tidigare. Det är slangen som går från servobehållaren som har en tendens att börja läcka. Jag hade för mig att det fanns i mekartipsen, men det var nog på en annan sida. Någon som har länken till sidan? |
|
|
Jag hade samma fenomen och bytte först den billigaste slangen som går från behållare till servopump för den såg kladdig ut, men det var inte den utan det var den andra som går från pumpen till motorn. Knölig att byta men det måste göras. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk |
|
|
Här är länken till den bader menar tror jag...det beskriver byte av den slangen jag bytte först. Länk //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk |
|
| Japp, det var dom bilderna jag tänkte på. | |
|
Länk Mvh Björn |
|
|
Tackar tackar för tipsen! Bägge mina slangar från "behållaren" är kladdiga, så jag antar att det är bägge som behövs bytas. Vad behöver jag beställa från BMW? Räcker det med 2 slangar samt några klämmor? Vad har bytena kostat åt er, och som sagt, vad beställde ni? Tack! /Rallegol |
|
|
Se till att få med ny o-ring till kylar-anslutningen, slangklämmor (samt Oetiker-tång för orginal-look) och själva slangarna. Mvh Björn |
|
|
Tyvärr jag har samma problem.Vet Ni vad kostar kalaset? Går bestämd framot! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.