|
|
|
|---|---|
|
hjälp nyss köpt mig en 525 -92 när man gasar åp så den skall till o spinna så käns det som om hjulen stutsar..... vid normal ax eller motorbromsning hörs det inget bara när man skall spinna iväg. | |
|
Finns väl dessa alternativ;Bussningen som håller upp bakaxelklumpen,silentblockena(2st),stödlagret till kardanaxeln,hardyskivan...kan säkert vara kardanaxeln som blivit krokig oxå :)Iofs så borde vibbarna kännas hela tiden då.. Visst är det 535:an du har problemet på? Lycka till iaf. Mvh Janne. |
|
rsarits |
Dåliga stötdämpare kan ge liknande symptom Micke |
|
oj jo var det 535:an jag har problem med fingrarna kan slinta så lätt.. men det finns inga tendenser till ljud om man gasar släpper gasen så billen hoppar fram...så svårt o tro på ev glapp men dämparna kan det ju vara får kolla dessa |
|
Paap Reeder |
Hej! Detta är (sannolikt) ett vanligt problem på BMW. Min M535 / E 28 var rent av bedrövlig med detta. På 90-talet bytte jag allt mellan vevaxeln och bakhjulen inkl motorkuddar. Sedan byggde jag om till aut med 3,91 så nu blir två jämna streck och ingen punktskrift som det vart innan. MVH /// Paap Reeder |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.