|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det kan iofs vara någon stötdämpare som är helt slut också, blir ungefär samma fenomen då också. Ang. fälgar så håller jag med Anders S. Alpina är grymt snyggt å diskret, själv har jag för tillfället 17" BMW Original "Radial" som ser ungefär lika ut som Alpina... |
|
| Tjena Anders! Jo jag ska kolla där kul när man kan se hur det ser ut när fälgarna sitter på. Alpina är bland dom snyggaste fälgarna sitter så otroligt bra! Såg en 730 till salu i senaste m-börsen med 20" Alpina suck hänger vid sängen nu haha:))) Letar efter en lös airbag till en 3-ekrad M3 ratt oxå, ganska dyrt med en ny typ 4000kr! Men en gubbe på en skrot påstod att man måste byta en box?? om man ska ha en 3-krad ist för 4 har aldrig hört talas om någe sånt förut!!! | |
| Jo har kollat stötdämparna men dom verkar vara som dom ska. Har M3 chassi på min och den känns bra!! Men i sidled är den faktiskt lite för mjuk! | |
|
Anders S: En bild på hur bakaxelbryggan ser ut på en E36. Silentblocken/bakbalksbussningarna är inringade med rött och länkarms/bärarmsbussningarna i blått ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 |
|
|
var? :) Mvh Anders S. |
|
|
Glömde länken så klart :-/ Länk ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 |
|
|
Är du säker? I så fall bytte jag "bärarmsbussningar" på min (blåa). Dom andra trodde jag rätt och slätt kallades bakbalksfästen. Mvh Anders S. |
|
|
Det är bakbalksfästena som BMW kallar silentblock. Kollar man i ETK'n så står det bara motorfäste på bakbalksfästet och gummilager på bärarmsbussningen. ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 Understeer is where you hit the wall with the front of the car and oversteer is where you hit it with the back |
|
|
Där ser man. Då vet man det också.. :) Mvh Anders S. |
|
| Tjena! Kolla på bilden och jag har alltså köpt silentblocken ser ut som dom 2 översta inringade. Men det är ju typ 2 på varje sida??? Och är det dom jag ska byta när den är så svajig i sidled??? | |
| Tjena!! Nu är silentblocken bytta och bilen blev som ny:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.