AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.565

känns som om bakhjulen sitter löst bak kan det vara bussningen?

Sida 1 av 2
Hej! Min 328 känns orolig när man kör över brunnslock och nu när det blev halt känns den konstig bak på nåt sätt. Känndes som om bakhjulen satt löst, men det gjorde dom inte!! Är det någon som känner igen det här?? vore hemskt tacksam för snabbt svar!

Krauta
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Tydligen vanligt... Prova sökfunktionen och sök på ord som silentblock och bakvagnsbussningar så får du nog ett par träffar som kan vara till hjälp.

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk
Tack för tipset! Men vad menar du med sökfunktionen??
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Mycket troligt främre bakvagnsbussningarna (silentblock).

sökfunktionen hittar du längst upp (sök inlägg) / Länk

Mvh

Anders S.
Ok har kollat nu men jag har inget klonk alls bara att bakvagnen typ rycker i sidled när man kör över brunnslock! Kan det vara silentblock i alla fall??
Krauta: Har exakt samma på min. När jag kör över ett brunslock så känns det som om hela bakvagnen rör sig i sidled. Jag trodde det berodde på att min är sänkt (60/60). Jag hör inte heller något klonk eller missljud.
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Det är inte silent blocken isåfall utan främre bärarmsbussningen bak, är dom dåliga så ändras hjulvinklarna under belastning.

Knutstorp 1.16:52
Kemora 1.27:86
Tjena! Ringde M-bilar och frågade om problemet och han sa samma sak silentblock! Den blir orolig i sidled så den behöver inte klonka el gnissla tydligen. Bussningarna kostade 127kr st så dom var inte dyra bara att byta i helgen:) Jo hur har din varit nu när det har blivit halt??? Min var så äcklig att köra i morse trodde hjulen satt löst!!!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Silentblock och främre bakvagnsbussningar trodde jag var samma sak. Har jag fel?
Om så är fallet, vilka är då silentblocken?

Mvh

Anders S.
Hm det var 2 st bussningar och han på M-bilar sa att det var silentblock. Har redan köpt dom men kan det vara några andra bussningar el???
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Tja du måste byta främre bärarmsbussningen bak som anders.S säger det var samma sak på min efter att jag bytte så blev allt bra igen..

Min M3 DAYTONA Länk
------------------------------------------
Killen: Får man kalla konstapeln gris??
Konstapeln: NEJ!
Killen: Får man kalla en gris konstapel??
Konstapeln: Ja, det får man.
Killen: Tack då konstapeln
Ok men är det samma sak som silentblock???
Om jag har föstått rätt så är det samma sak och smtidigt vill jag tacka för alla svar jag har fått!! Och det var en fin M3a du hade!
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Silentblocken är dom fyra bussningar som håller fast bakaxelbryggan mot karossen. Hade samma problem som ovanstående, bärarmsbussningen på ena sidan var helt trasig. Har dock bytt alla till Powerflex nu.

Knutstorp 1.16:52
Kemora 1.27:86
Jo om dom här bussningarna silentblock är det 4st man ska byta el?? Jag fick 2st när jag var och köpte delar och dom sitter på någon typ av länkarm bak om jag kollar på skissen men inte sitter dom mot karossen i bilen!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag bytte bara 2 på min. Brukar dom flesta göra vad jag vet.

Dom två (främre) längst fram framför bakhjulen....

Mvh

Anders S.
Ok jag mekar ju inte själv så det är lite svårare att veta då! Men jag har tid nästa vecka att byta dom så jag hoppas det blir bra!!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Känns så på våran Bmw 528i -85, men den varken klonkar eller låter något, det känns bara konstigt när man svänger, den som glider bakvagnen, men ändå inte...känns så även om de knappt belastas...
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Krauta.. Mena du min bil? isåfall tack :=)
Vad jag vet så är inte silentblocken o bärarmsbussningar samma sak..
Bmw sa att silentblocken behöver sällan bytas på e36 men däremot så är det vanligt på e34..

Min M3 DAYTONA Länk
------------------------------------------
Killen: Får man kalla konstapeln gris??
Konstapeln: NEJ!
Killen: Får man kalla en gris konstapel??
Konstapeln: Ja, det får man.
Killen: Tack då konstapeln
Halloj! När jag var här i Eskilstuna på M-bilar sa han till mig att det var vanligt att dom blev dåliga!! Hm många bud nu...man får väl byta ut bussningar/siletblock tills det känns bra verkar det som! Idag är det dax för v-däcken börjar vara lite halt på mornarna nu. Är på jakt efter fälgar typ 18" med el utan däck spelar ingen roll, någon som har några till salu tro??? Vet inte riktigt vad som kan vara snyggt finns ju såååå många olika modeller!! Är det någon som har någe bra tips......Ciao
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Om inte silentblock och främre bärarmsbussningar är samma sak skulle jag vilja vet vilka som i så fall är silentblock. Detta av vetgirighet.. :)

Krauta,
Kolla i galleriet. Finns många fina varianter. Frågar du mig skulle jag säga Alpina, diskret och SNYGGT! Posta annars en tråd i forumet om styling om du har funderingar.

Mvh

Anders S.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.