AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
934

Kupefläkt ur funktion!

Den dog för ca 2veckor sen.Gick in i en butik för att handla i 35sek.Kommer ut startar bilen.Kör en bit och lägger märke till att den ej funkar.Någon som vet var jag kan börja söka efter felet???

(528 E28)

KickDown
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
kolla kontakterna till kupefläkten...
du når fläkten från motorrummet... typ "bakom" torped väggen... det är ett gäng skruvar som ska bort men de e inga problem...

/Jonas
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Hej!
Det kan även vara kolen som sitter i fläktmotorn som har gett upp. Detta har dom troligen gjort på min..
Min lät chopper, chopper som en helikopter och snurrade på i sakta mak trots att maxläget var inställt. Ibland när jag startade bilen så blåste den på max i 5-10sek för att sedan lugna ner sig..

Dog din fläkt på bara rakt av?

Nu fläkt går lös på 1000:-.

Mvh
Patrik

*min signatur står här*
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Ett litet tips.
I min 528:a fungerade fläkten ej, så jag monterade ut fläktmotorn och testade den men det visade sig att den märkligt nog fungerade. Av någon anledning fick jag för mig att kolla på baksidan av fläktvredet, bakom panelen. Och där hängde sladden och dinglade! Tryckte i sladden i kontakten och vips fungerade fläkten!
Kanske inte så vanligt fel, men det kan vara värt att kolla innan man river ut fläktmotorn.
Skall börjar med att kolla kablar.

KickDown
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.